-
Bezoek aan Ontdeklab IKC Magenta in Delden
Meester Sander bezoekt technieklokalen en labs in Nederland. In deze video ontdek je hoe het technieklokaal of ontdeklab van IKC Magenta in Delden eruit ziet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Bee-Bot: We maken ons dorp
Als ICT coördinator van onze school heb ik samen met de directeur een doorlopende lijn proberen te maken voor STEM en leren programmeren.
Er zijn een aantal jaren over gegaan om tot dit resultaat te komen. Ik deel dit filmpje graag met anderen …
Video (6)Leerkracht -
Splitsen tot 6 - De Rekenlijn
In deze video zie je hoe een leerkracht aan de slag gaat met de methode De Rekenlijn, een rekenmethode voor kinderen met een vertraagde ontwikkeling.
In deze video wordt de splitsing van 6 aangebracht.
VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Bewerkingen tot 100 zonder brug: Bewegend leren als huiswerk
Juf Angel legt uit hoe de leerlingen thuis aan de slag kunnen gaan met bewegend leren.
In deze video vertelt ze hoe je het oefenen van bewerkingen kan combineren met een leuke bewegingsoefening op een getekende rekenmachine.
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Bewerkingen tot 100 met brug: Bewegend leren als huiswerk
Juf Angel legt uit hoe de leerlingen thuis aan de slag kunnen gaan met bewegend leren.
In deze video vertelt ze hoe je het oefenen van bewerkingen kan combineren met een bewegingsoefening, nl. potjes omver gooien.
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Dash & Dot: Educatieve robots
Dash en Dot zijn twee educatieve robots die kinderen spelenderwijs leren programmeren. In deze video kom je meer te weten over wat je met deze robots zoal kan doen in de klas.
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Optellen tot 100 met materialen
In de video zie je hoe een leerling twee sommen maakt met behulp van materialen afkomstig uit het Montessori-onderwijs (Montessori Stamp Game).
VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Optellen tot 10 met UNO-kaarten en blokjes
De leerling trekt twee UNO-kaarten. De getallen op de kaarten visualiseert hij met gekleurde rekenblokjes (snap cubes).
Hij telt de blokjes samen en schrijft de som op.Video (7)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Zoek het missende getal in de getallenrij
Met genummerde wasknijpers vervolledigen de kinderen de getallenrijen.
Video (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Van digitale klok naar analoge klok
Gooi met de dobbelstenen. De dobbelstenen vormen een digitaal uur.
Zet dit uur op de analoge klok.Video (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Delen met hulpmiddelen
Materiaal om de eenvoudige delingen visueel voor te stellen.
Video (6)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Cijferend optellen met hulpmiddelen
Cijferen met brug met behulp van een doos en bekers.
Video (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner