-
Strandspeelgoed sorteren: Prowise Presenter
Leerlingen sorteren de juiste schepjes en emmertjes bij elkaar.
Interactieve oefening -
Rekenen met ijsjes: Prowise Presenter
In deze digibordtool in thema ijsjes zitten verschillende activiteiten:
- het gevraagde aantal bolletjes ijs opscheppen;
- getallen splitsen;
- het patroon van gekleurde ijsbolletjes namaken;
- memory.
Interactieve oefening -
Tellen met bijen: Prowise Presenter
Deze digibordtoepassing bestaat uit twee activiteiten:
- leerlingen tellen het aantal bijen in de bijenkorf of ze slepen het juiste aantal bijen naar de bijenkorf;
- een dobbelspel waarbij leerlingen het aantal ogen van twee dobbelstenen samentellen.
Interactieve oefening -
Interactief doolhof: Oog-handcoördinatie en muisvaardigheid
Beweeg met de muis en leidt het paarse stipje doorheen het doolhof. Vind jij de uitgang?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Spelletjes rond Kerstmis: Prowise Presenter
Je vindt hier vier spelletjes in kerstthema:
- tellen tot 20;
- galgje;
- namenkiezer;
- tellen en groeperen.
Interactieve oefening -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Zoek en tel de halloweenfiguren: Prowise Presenter
Leerlingen schijnen met de zaklamp en zoeken de verschillende halloweenfiguren.
Hoeveel spoken tellen ze? En hoeveel pompoenen?
Interactieve oefening -
Raad je plaatje: Detailwaarneming
Welke afbeelding zit verstopt?
Tik 1 of meerdere vraagtekens aan en krijg een deel van de afbeelding te zien.
Raad dan welke afbeelding je ziet.
Controleer jouw antwoord door de volledige afbeelding te bekijken.Interactieve oefeningAnder -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Carnaval: Zoekplaat
Zoek de gevraagde afbeelding of het gevraagde kleur en tik het aan.
Interactieve oefening (3)Ander -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Kerst: Visuele discriminatie
Zoek gericht en klik het gevraagde detail aan.
Interactieve oefening (3)Ander