-
First keeper online: Website voor keepers
Wat kan ik als doelman op mijn leeftijd? Hoe pak ik een bal?
Veel voetbalverenigingen hebben moeite met het goed invullen van hun keeperstrainingen. Trainers zijn lastig te vinden en soms ontbreekt het ook aan ruimte en middelen. Om deze redenen wil …
WebsiteAndere functie -
Coding For Kids: Leer coderen
Allerlei minigames om de basis van computationeel denken te oefenen. Je oefent alle deelvaardigheden van het computationeel denken in.
Interactieve oefening (3)Organisatie, firma, vzw -
Leren tekenen met SketchUp 3D: Presentatie
In deze Prezi-presentatie kom je meer te weten over het tekenprogramma Sketchup 3D en hoe je ermee aan de slag kan. Komt onder andere aan bod:
- wat is SketchUp;
- wat is 3D-tekenen;
- inleiding SketchUp;
- menubalk;
- oefenen;
- leren tekenen met SketchUp.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Core stability: Thuistraining
In dit artikel lees je hoe je je leerlingen op weg kan zetten om thuis aan hun core stability te werken.
ArtikelAndere functie -
GameMeester: Educatieve spelletjes
Op de website van GameMeester vind je volgende spelletjes:
- muisvaardigheden oefenen;
- app om Latijnse verbuigingen te oefenen;
- app om spelling te oefenen;
- app rond letterherkenning;
- ...
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Lesprogramma voor Marvel: App design
Marvel is een design platform dat een mock-up verandert in interactieve mobiele ervaringen, allemaal zonder te hoeven coderen. Het eindresultaat is een prototype dat er net zo uitziet en aanvoelt als het echte werk, maar dat minuten kost om te …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Disney Infinity Play Lab: Leer programmeren
Met Blockly laat je Hiro, Baymax, Rapunzel en de prinsessen van Frozen bewegen, verdwijnen, geluiden maken, punten scoren of zelfs ijs en glitters strooien. Je kan ook een eigen verhaal of spelletje maken in Disney Infinity Lab.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Muziek maken met micro:bit
Leer je leerlingen hoe ze muziek kunnen spelen en creëren met hun micro:bit.
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Mediakundige ontwikkeling: Activiteitenbundel
Dit is een activiteitenbundel waarin er voorbeelden worden gegeven van hoe de ZILL-doelen omtrent mediakundige ontwikkeling geïntegreerd kunnen worden in de klas.
In de activiteitenbundel vind je o.a. volgende opdrachten:
- augmented …
Downloadbaar lesmateriaal (10)Student (niet lerarenopleiding) -
Langs pelgrimswegen naar Scherpenheuvel: Digitale tentoonstelling en wandeling
De digitale tentoonstelling Langs pelgrimswegen naar Scherpenheuvel op Erfgoedplus toont historische foto's en souvenirs van de bedevaart naar Scherpenheuvel en (ondertitelde) filmpjes met getuigenissen van bedevaarders (mondelinge geschiedenis). De …
WebsiteAndere functie