-
Serious game sauve une vie: Aanrijding
Op de website Sauve une vie vind je serious games die je laten zien en ervaren wat je moet doen in een aantal EHBO-situaties. Onderneem op verschillende momenten gepaste acties in de tweede aflevering De weg verlaten om een verkeersslachtoffer te …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Serious game sauve une vie: Terug vuur
Op de website Sauve une vie vind je serious games die je laten zien en ervaren wat je moet doen in een aantal EHBO-situaties. Kies het personage dat je wil spelen en onderneem op verschillende momenten gepaste acties in de derde aflevering …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Michelangelo: Leerpad
Op deze website vind je een muzische les over Michel Angelo. De leerlingen werken met Ipads in hoekenwerk en komen via interactieve oefeningen alles te weten over deze kunstenaar. De verschillende hoeken die aan bod komen, zijn:
- Wie is …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Helden doorheen de geschiedenis: Webquest
Via deze webquest doen leerlingen onderzoek naar volgende helden uit de geschiedenis:
- Herakles;
- koning Arthur;
- uitvinders in de twintigste eeuw.
Ze gaan ook op zoek naar helden en schurken in stripverhalen.
Er zit ook een programmeeropdracht in …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Aan de slag met filmwijsheid: Webinarreeks
Aan de slag met filmwijsheid is een webinarreeks voor leerkrachten en cultuureducatoren, die hen wegwijs wil maken in film, filmtaal en filmeducatie zodat ze deze kennis kunnen meenemen naar de klas of naar activiteiten rond film in de vrije tijd. …
Video -
Shapegrams: Digitale tekeningen maken
Je oefent met Shapegrams het digitaal tekenen en ontwerpen. Elk Shapegramdocument bevat een zelfstudievideo, ontwerphints, een afbeelding om na te maken, ruimte om te tekenen en een extra uitdaging.
Je oefent heel wat technische vaardigheden …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Start to Scratch: Leerpad CodesCool
Met dit leerpad van de Odisee hogeschool ga je zelfstandig aan de slag. Je leert werken met Scratch en verkent de basisblokken en handelingen.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Computer als hulpmiddel: Beleid en implementatie van de computer in de klas
Waarom is een computer handig voor leerlingen met leerstoornissen?
Welke functies maken het verschil? Welke tools zijn er?Lucas Hermans van Eureka Leuven beantwoordt deze vragen in de opgenomen webinar.
Video -
Succesvol studeren met de computer: Webinar
In deze opname krijg je concrete tips om succesvol te studeren met de computer:
- voorleesssoftware,
- GEEF AF!,
- tools om de computer in te zetten bij leerlingen,
Digitale hulpmiddelen zijn essentieel voor leerlingen met leerstoornissen als dyslexie, …
Video -
GEEF AF!: Computerbasisvaardigheden
In dit webinar stelt Eureka Leuven het gratis project GEEF AF! voor.
Hoe kan je eenvoudig digitaal documenten delen? Hoe bezorg je toetsen en taken aan je leerlingen? Hoe bezorg je als leerling je ingevulde toets digitaal terug? Hoe maak je van de …
Video -
Hoe ondersteunen ADIBoeken en voorleessoftware jouw kind?
Een webinar met uitleg hoe je aan de slag gaat met ADIBoeken en voorleessoftware.
Volgende hoofdstukken komen aan bod:- leerstoornissen,
- Eureka Die-'s-lekti-kus,
- ADIBoeken,
- voorleessoftware,
- handige tools.
Video -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw