-
AI voor het onderwijs: E-learning
Deze introductiecursus helpt je om te ontdekken wat AI is en hoe je dit kunt inzetten. De cursus volg je online, op je eigen moment en je eigen tempo. Je kan de opdrachten insturen voor feedback.
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Tools voor je NT2-les, Quizziz en Quizlet: Cursus
In deze cursus leer je Quizizz en Quizlet, twee populaire en motiverende e-tools, kennen. Je verkent hun mogelijkheden en waarop je moet letten. Zowel woordenschat als grammatica komen aan bod, maar ook andere zaken zoals schrijf- en …
tot
Nascholing of activiteit -
Boekje bij online leertraject SprintPlus
Het Sprintboek gebruik je samen met het online leertraject voor SprintPlus.
Leerlingen kunnen in groep of zelfstandig aan de slag. In het boek duiden leerlingen aan wat ze al kunnen of geleerd hebben.
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Check je reactie: Poster
Een klasgesprek over online gedrag en nettiquette? Met de zes vragen op deze poster ga je meteen van start. Volg de vragen en het is al snel duidelijk of een reactie gepast is.
Een positief antwoord op alle vragen? Posten maar!
Downloadbaar lesmateriaal -
Scientix TV
Op Scientix TV word je op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen in STEM met boeiende wetenschappelijke experimenten en interviews met onderwijsbeleidsmakers. Ontdek via deze YouTube-playlist de laatste nieuwtjes van STEM-onderwijs.
Video -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Code Week-ambassadeurs Nicky en Evelien klaar voor uitdagende opdracht: Interview
Het burgerinitiatief EU Code Week promoot tal van activiteiten rond programmeren en digitale vaardigheden. In ons land nemen tientallen organisaties deel om coderen op een leuke, aantrekkelijke manier voor jongeren bereikbaar te maken. De EU …
Artikel -
Online leerplatform: Sublimatie
Sublimatie is de benaming voor een proces in de makerswereld waarbij men een digitaal ontwerp permanent op een product plaatst. Bijvoorbeeld een T-shirt, mok, rugzak, sleutelhanger, fotoplaat … Met een sublimatieprinter en hittepers kan je …
Website -
Online leerplatform: Vacuümvormen
Vacuümvormen of thermovormen is een productietechniek dat men onder andere gebruikt voor het maken van verpakkingen, trays en displays. De vacuümvormmachine, ook thermovormer genoemd, verhit een kunststofplaat totdat deze plastisch wordt. …
Website -
Online leerplatform: 3D-printen
Een 3D printer is een machine die laag voor laag een object opbouwt of 'print', door middel van een digitaal ontwerp. Een 3D (driedimensionaal) ontwerp kan in verschillende materialen als (plastic) …
Website -
Online leerplatform: 3D-ontwerpen
Om digitale machines zoals een 3D-printer of een CNC-machine aan te sturen, maak je een 3D-ontwerp. Je leert 3D-tekenen in een CAD-programma. Je kan deze ontwerpen overzetten naar de besturingsprogramma's voor digitaal fabricatie.
Leer alles …
Website