-
Blind leren typen: Digitale flitskaarten
Digitale flitskaarten die horen bij de methode Typ 10.
Je geeft telkens aan of de tekst op de kaart juist of fout is.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
ICT-basiskennis testen bij leerlingen
In 2020 zagen we door het budget van Digisprong onze ‘actieve’ Chromebooks voor de
leerlingen verdubbelen! Koppel dit met alle inspanning die vanuit het schoolbestuur en het ICT-team reeds werden gedaan en dan ga je je afvragen: …Artikel (8)ICT-coördinator -
Vertakte alcoholen: Naamgeving
Via flashcards kan je oefenen op de naamgeving van vertakte alcoholen. Deze bevatten alkyl- en/of halogeengroepen als vertakking. De primaire keten kan bestaan uit een enkelvoudig alcohol of een diol.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Vertakte halogeenkoolwaterstoffen: Naamgeving
Via flashcards kan je oefenen op de naamgeving van vertakte halogeenkoolwaterstoffen. Deze set bevat alkanen en alkenen die halogenen en/of alkylgroepen bevatten.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Vertakte alkynen: Naamgeving
Via flashcards kan je oefenen op de naamgeving van vertakte alkynen. De vertakkingen bevatten in deze set enkel methyl- ethyl- en propyl-groepen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Vertakte alkenen: Naamgeving
Via flashcards kunnen leerlingen oefenen op de naamgeving van vertakte alkenen. De vertakkingen bevatten in deze set enkel methyl-, ethyl- en propyl-groepen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Vertakte alkanen: Naamgeving
Via flashcards kan je oefenen op de naamgeving van vertakte alkanen. De vertakkingen bevatten in deze set enkel methyl-, ethyl- en propylgroepen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
E-mailfooter Codefestival en EU Code Week
Promoot jij ook het Codefestival en de EU Code Week? Gebruik onze e-mailfooter in jouw e-mailhandtekening en zet de EU Code Week mee in de kijker.
Beeld -
Naam en formule van organische verbindingen: Flashcards
Via flashcards kan je oefenen op de naam en de formule van de eerste tien alkanen, alkenen, alcoholen en carbonzuren.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Leerlijn mediakundige ontwikkeling als professionaliseringstool voor leerkrachten: Praktijkvoorbeeld
In deze tekst probeer ik kort uit te leggen hoe wij begonnen zijn aan onze leerlijn, hoe het
proces onszelf professionaliseerde en hoe we deze tool willen inzetten om
leerkrachten te professionaliseren op het vlak van media.ArtikelICT-coördinator -
We maken ons allereerste hoorspel: Wakelet
In deze Wakelet neem ik je mee doorheen het proces van het maken van een hoorspel met jouw klas. Elke lesfase wordt uitgebreid beschreven en aangevuld met het nodige materiaal en tips. Foto's geven je een beeld van hoe het er in mijn klas aan toe …
Artikel (4)Leerkracht -
Effectmeting van ICT-beleid op ICT-vaardigheden: Praktijkvoorbeeld
Praktijkvoorbeeld waarin de auteur het heeft over de effectmeting van het ICT-beleid van zijn scholengemeenschap op de ICT-vaardigheden van de leerlingen. Enkele vragen die daarbij centraal stonden:
- Zijn onze leerlingen ICT-vaardig?
- Wat moeten we …
ArtikelICT-coördinator