-
Zoek de schaduw bij de afbeelding
Zoek de schaduw bij elke afbeelding. Het woord wordt voorgelezen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Klimaatquiz - Biologie voor analisten
Het klimaat verandert. De temperatuur op aarde stijgt. Dit komt door de toename van broeikasgassen in de lucht. Klimaatverandering heeft grote gevolgen voor mens, natuur en milieu.
Test je kennis over klimaatverandering aan de hand van 10 vragen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Crispr: Spoedcursus
De genbewerkingstechniek crispr ontketende een ware revolutie in de wetenschap. Hoe werkt die genetische schaar precies? Dat mocht Eos-redacteur Kim Verhaeghe zelf ervaren tijdens een spoedcursus crispr in het lab van Joleen Masschelein aan de …
Artikel -
Bloedsomloop: Oefening - BIOgenie+ 1
Zet de stappen van de bloedsomloop in de juiste volgorde.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bloedvaten: Oefening - BIOgenie+ 1
In deze sorteeroefening herhaal je de eigenschappen van de drie verschillende bloedvaten:
- slagader,
- ader,
- haarvat.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Spijsvertering: Toets
Deze interactieve oefening behandelt volgende onderwerpen van het spijsverteringsstelsel:
- verschil tussen voedingsstof en voedingsmiddel,
- oefeningen op de voedingswaardetabel,
- functies van voedingsstoffen,
- organen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
ICT-basiskennis testen bij leerlingen
In 2020 zagen we door het budget van Digisprong onze ‘actieve’ Chromebooks voor de
leerlingen verdubbelen! Koppel dit met alle inspanning die vanuit het schoolbestuur en het ICT-team reeds werden gedaan en dan ga je je afvragen: …Artikel (7)ICT-coördinator -
Leerlijn mediakundige ontwikkeling als professionaliseringstool voor leerkrachten: Praktijkvoorbeeld
In deze tekst probeer ik kort uit te leggen hoe wij begonnen zijn aan onze leerlijn, hoe het
proces onszelf professionaliseerde en hoe we deze tool willen inzetten om
leerkrachten te professionaliseren op het vlak van media.ArtikelICT-coördinator -
We maken ons allereerste hoorspel: Wakelet
In deze Wakelet neem ik je mee doorheen het proces van het maken van een hoorspel met jouw klas. Elke lesfase wordt uitgebreid beschreven en aangevuld met het nodige materiaal en tips. Foto's geven je een beeld van hoe het er in mijn klas aan toe …
Artikel (4)Leerkracht -
Informatieverwerking: Dieren en planten - Focus 3
Je krijgt in deze opdracht acht vragen over de verwerking van prikkels tot een reactie bij organismen.
Interactieve oefeningLeerkracht