-
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
OctoStudio gebruiken om een micro:bit Maqueen-robot op afstand te besturen
Met dit project programmeer je met behulp van een micro:bit de Maqueen-robot zodat je het draadloos kan besturen met OctoStudio op een smartphone of tablet. Volg stap voor stap het leerpad.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Puzzelmaker: ZIM
Voeg een afbeelding toe en verdeel het in rijen en kolommen. Zo ontwerp je snel je eigen thematische puzzels. Je lost je puzzel op door de puzzelstukken naar hun juiste plaats te slepen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Zoek de schaduw bij de afbeelding
Zoek de schaduw bij elke afbeelding. Het woord wordt voorgelezen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Gemengde schakeling van weerstanden
Deze oefening kan ook als toets gebruikt worden. Het omvat twee gecombineerde schakelingen waarbij telkens twee weerstanden in zowel in serie/parallel geschakeld staan. Spanning, stroomsterkte en weerstand moet berekend worden.
Interactieve oefeningNieuwAndere functie -
Gemeentehuis en bib van Oostkamp: Info opzoeken
Surf naar de website van het gemeentehuis en de bib van Oostkamp. Beantwoord meerkeuzevragen over info die op beide websites terug te vinden is.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Dierenzoo: klik + spreek en typoefening
In deze app kan je op verschillende manieren de dierennamen ontdekken. Je kan de naam beluisteren, zelf inspreken of zelf typen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Beginletters herkennen: Zomerwoordenspel
Luister of kijk naar de beginletter. Klik daarna op de afbeelding die met die letter begint. Wil je het spel moeilijker maken? Verberg dan het woord. We raden je aan om deze oefening uit te maken met een Chrome-browser.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Maak een afbeeldingscompositie
Deze ZIM-app maakt het mogelijk om een compositie te maken van verschillende afbeeldingen. Je kan dieren, een kasteel, eten, een gevoel of materiaal toevoegen aan de achtergrond
- Je kan ook met blokjes torens bouwen.
- De verschillende afbeeldingen kan …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator