-
Dierenzoo: klik + spreek en typoefening
In deze app kan je op verschillende manieren de dierennamen ontdekken. Je kan de naam beluisteren, zelf inspreken of zelf typen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Beginletters herkennen: Zomerwoordenspel
Luister of kijk naar de beginletter. Klik daarna op de afbeelding die met die letter begint. Wil je het spel moeilijker maken? Verberg dan het woord. We raden je aan om deze oefening uit te maken met een Chrome-browser.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Maak een afbeeldingscompositie
Deze ZIM-app maakt het mogelijk om een compositie te maken van verschillende afbeeldingen. Je kan dieren, een kasteel, eten, een gevoel of materiaal toevoegen aan de achtergrond
- Je kan ook met blokjes torens bouwen.
- De verschillende afbeeldingen kan …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Interactief doolhof: Oog-handcoördinatie en muisvaardigheid
Beweeg met de muis en leidt het paarse stipje doorheen het doolhof. Vind jij de uitgang?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Factuur opstellen: Hulpkaart
Hulpkaart voor het opstellen van een factuur met aanklikbare onderdelen. Krijg meer informatie over hoe je het factuuradres, totaal bedrag, btw-tarief … opstelt.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Mobiliteit: Thinglink
Dit is een interactieve plaat voor leerlingen met als overkoepelend MOS-thema mobiliteit.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de Whizzkidswedstrijd voor hogeschoolstudenten lerarenopleiding.
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Mysterie in het kasteel: Zoek het schilderij
Volg de pijlen en ga in het kasteel op zoek naar het schilderij.
Met de muis of pijltjestoetsen kan je rondkijken in de 360°-afbeeldingen.
Interactieve oefening -
Zoek de schat in de stad
In de stad ligt ergens een schat verborgen.
Met de muis of pijltjestoetsen kan je rondkijken in de 360°-afbeeldingen.Interactieve oefening -
Brick Building: Constructies bouwen op de computer
Een computerbouwspel voor kinderen. Je leerlingen kunnen allerlei constructies maken vanuit hun eigen creativiteit.
Interactieve oefeningLeerkracht