-
Interactief doolhof: Oog-handcoördinatie en muisvaardigheid
Beweeg met de muis en leidt het paarse stipje doorheen het doolhof. Vind jij de uitgang?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Computer als hulpmiddel: Beleid en implementatie van de computer in de klas
Waarom is een computer handig voor leerlingen met leerstoornissen?
Welke functies maken het verschil? Welke tools zijn er?Lucas Hermans van Eureka Leuven beantwoordt deze vragen in de opgenomen webinar.
Video -
Succesvol studeren met de computer: Webinar
In deze opname krijg je concrete tips om succesvol te studeren met de computer:
- voorleesssoftware,
- GEEF AF!,
- tools om de computer in te zetten bij leerlingen,
Digitale hulpmiddelen zijn essentieel voor leerlingen met leerstoornissen als dyslexie, …
Video -
GEEF AF!: Computerbasisvaardigheden
In dit webinar stelt Eureka Leuven het gratis project GEEF AF! voor.
Hoe kan je eenvoudig digitaal documenten delen? Hoe bezorg je toetsen en taken aan je leerlingen? Hoe bezorg je als leerling je ingevulde toets digitaal terug? Hoe maak je van de …
Video -
Hoe ondersteunen ADIBoeken en voorleessoftware jouw kind?
Een webinar met uitleg hoe je aan de slag gaat met ADIBoeken en voorleessoftware.
Volgende hoofdstukken komen aan bod:- leerstoornissen,
- Eureka Die-'s-lekti-kus,
- ADIBoeken,
- voorleessoftware,
- handige tools.
Video