-
Risicovol spelen: Onderzoeksopdracht - LEF! 3
Opdracht over risicovol spelen.
De leerlingen gaan zelf op zoek naar voorbeelden van risicovol spelen in een speeltuin.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Let's DOnut: Handleiding
De donuteconomie is één van de mogelijke alternatieven voor het huidige economische model. Ga ermee aan de slag in je klas met verschillende methodieken uit deze bundel.
Fysiek materiaal -
Buitenspeeltuinen: Geïntegreerde opdracht - LEF! 3
Geïntegreerde opdracht over het onderzoek van buitenspeeltuintjes.
Nadruk ligt op speeltuigen koppelen aan ontwikkelingsgebieden en risicoanalyse i.f.v. veilig handelen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Level Up: Magazine over gezond gamen
Ons nieuw magazine over gezond gamen is nu beschikbaar: Level Up! Het bevat 32 interactieve en inzichtrijke A4 pagina’s rond gezond gamen en digitale balans.
Wat zit er onder andere in?
- uitleg over de wereld van games: evolutie, soorten …
Fysiek materiaal -
Repair café: Hersteller voor de klas
Tips om met je klas op bezoek te gaan bij een Repair Café of een professionele hersteller in de buurt. Of om eventueel een hersteller uit te nodigen in de klas.
Tijdens zo’n bezoek of klasgesprek ontdekken leerlingen wat vrijwillige …
Downloadbaar lesmateriaal -
Beddengoed: Jongerenmagazine relaties en seksualiteit
Beddengoed is een magazine voor jongeren met een heleboel info, maar ook leuke opdrachten, testjes en wist-je-datjes over:
- voorbehoedsmiddelen;
- seksueel overdraagbare aandoeningen;
- verliefdheid;
- relaties;
- lichaam;
- seksuele weerbaarheid.
Fysiek materiaal -
Visual Basic: Programmeren voor beginners
Een bijna 500 pagina's tellend boek, waarmee iedereen in staat zal zijn in korte tijd te leren programmeren in Visual Basic. De programmeer taal wordt aan de hand van diverse voorbeelden op een eenvoudige wijze uitgelegd. Het boek is geschreven in …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw -
Beeld, geluid en actie: Plezier in leren met creatieve software
In dit artikel Beeld, geluid en actie! Plezier in leren met creatieve software vertelt Suzanne Raaijmakers over haar bevindingen over digitale creativiteit in het onderwijs.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Ander