-
Tijdsduur berekenen
Zoek de vier opdrachten die verstopt zitten in de tekening. Je lost een kruiswoordraadsel op rond tijdsbegrippen. In de andere oefeningen bereken je het tijdsverschil.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Shapegrams: Digitale tekeningen maken
Je oefent met Shapegrams het digitaal tekenen en ontwerpen. Elk Shapegramdocument bevat een zelfstudievideo, ontwerphints, een afbeelding om na te maken, ruimte om te tekenen en een extra uitdaging.
Je oefent heel wat technische vaardigheden …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Start to Scratch: Leerpad CodesCool
Met dit leerpad van de Odisee hogeschool ga je zelfstandig aan de slag. Je leert werken met Scratch en verkent de basisblokken en handelingen.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Minecraft: De ontwerper
Door het slepen van de codeerblokken navigeer je Alex of Steve door de gesimuleerde wereld van Minecraft. Als je succesvol bent, kun je aan het einde van dit Hour of Code zelfs wezens spawnen en ze laten doen wat je maar wil.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De avonturier: Minecraft
Als je het leuk vindt om te bouwen in Minecraft, ben je hier aan het juiste adres. Je gaat op avontuur in grotten om te zien wat er te vinden is. Je leert lussen gebruiken om alle basismaterialen in de nieuwe wereld te kunnen plaatsen.
Je maakt je …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De aquatische reis: Minecraft
Welkom, avonturier! Om de aquatische reis te voltooien, moet je een reeks puzzels oplossen met behulp van code. Wie weet wat je tegenkomt langs deze mysterieuze waterwegen?
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De heldenreis: Minecraft
Om deze Hour of Code-uitdaging te voltooien, moet je code schrijven om de agent te programmeren. Ruim de obstakels op je pad op, zodat je de items kunt ophalen die je nodig hebt voor je reis.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Disney Infinity Play Lab: Leer programmeren
Met Blockly laat je Hiro, Baymax, Rapunzel en de prinsessen van Frozen bewegen, verdwijnen, geluiden maken, punten scoren of zelfs ijs en glitters strooien. Je kan ook een eigen verhaal of spelletje maken in Disney Infinity Lab.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
AI voor Oceanen: Kennismaking met artificiële intelligentie
Classificeer eerst objecten als "vis" of "geen vis" om AI te trainen en zo afval uit de oceaan te verwijderen. Daarna train je de basis dataset zodat die ook andere zeedieren herkent. Tenslotte pas je eigen labels toe op afbeeldingen van …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De tijd: Begrippen
In deze oefening maak je meerdere oefeningen over de tijd.
Volgende onderwerpen komen aan bod:
- de dagen van de week,
- de maanden,
- de verschillende seizoenen,
- tijdsbesef - uren,
- het kloklezen tot op een minuut, zowel digitaal als analoog.
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Kriekentaart bakken: Stappenplan
In dit stappenplan vind je de ingrediënten en bereidingswijze van een kriekentaart.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Adventskalender 2022: Kerstactiviteiten
Tel de dagen af tot Kerstmis met deze adventskalender vol kerstactiviteiten en spelletjes.
Er is een interactieve activiteit voor elke schooldag in december tot aan de kerstvakantie.
Interactieve oefening (40)Leerkracht