-
Dierenzoo: klik + spreek en typoefening
In deze app kan je op verschillende manieren de dierennamen ontdekken. Je kan de naam beluisteren, zelf inspreken of zelf typen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Beginletters herkennen: Zomerwoordenspel
Luister of kijk naar de beginletter. Klik daarna op de afbeelding die met die letter begint. Wil je het spel moeilijker maken? Verberg dan het woord. We raden je aan om deze oefening uit te maken met een Chrome-browser.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Maak een afbeeldingscompositie
Deze ZIM-app maakt het mogelijk om een compositie te maken van verschillende afbeeldingen. Je kan dieren, een kasteel, eten, een gevoel of materiaal toevoegen aan de achtergrond
- Je kan ook met blokjes torens bouwen.
- De verschillende afbeeldingen kan …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Leer je kind programmeren met Scratch! - Roadbear Studios
Programmeren voor kinderen, een hot topic. Veel ouders willen graag dat hun kind op een soort van programmeercursus gaat. De programmeerklasjes voor kinderen schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond.
De eerste onderzoeken naar of alle …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator -
Mobiliteit: Thinglink
Dit is een interactieve plaat voor leerlingen met als overkoepelend MOS-thema mobiliteit.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de Whizzkidswedstrijd voor hogeschoolstudenten lerarenopleiding.
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
EV’nAR 2.0: Project InnoVET XR
In het project wordt via MS hololens, tablet en smartphone (IOS en Android) lesondersteunend materiaal geboden rond alternatieve aandrijvingstechnieken in het autotechnisch onderwijs. Leerlingen leren klassikaal of zelfstandig in een zo …
Artikel -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Code Week-ambassadeurs Nicky en Evelien klaar voor uitdagende opdracht: Interview
Het burgerinitiatief EU Code Week promoot tal van activiteiten rond programmeren en digitale vaardigheden. In ons land nemen tientallen organisaties deel om coderen op een leuke, aantrekkelijke manier voor jongeren bereikbaar te maken. De EU …
Artikel -
Bewerk je selfies met de AI foto-apps Lensa en Dawn
Lensa en Dawn zijn twee AI-apps die mega hot zijn. Met kunstmatige intelligentie kun je in allebei de apps avatars maken van je selfies, waardoor het lijkt alsof je foto is gemaakt door een grafisch ontwerper. Supervet natuurlijk. Maar, de apps …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
ICT-basiskennis testen bij leerlingen
In 2020 zagen we door het budget van Digisprong onze ‘actieve’ Chromebooks voor de
leerlingen verdubbelen! Koppel dit met alle inspanning die vanuit het schoolbestuur en het ICT-team reeds werden gedaan en dan ga je je afvragen: …Artikel (7)ICT-coördinator