-
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Elektromotor: Simulatie
Deze simulatie biedt je inzicht in de werking van een elektromotor. Gebruik je computermuis om rond de toepassing te navigeren.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Odd One Out: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening zoek je de afbeelding die gegenereerd is door AI.
Tussen de kunstwerken zit een afbeelding verborgen die door AI gegeneerd is. Vind de vreemde eend in de bijt in een race tegen de klok. Je hebt 4 kansen voordat het …Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het …
Interactieve oefening (5) -
PLC: Leermodule
Dit leerpad is een inleiding over automatisatie. Het kan zelfstandig doorlopen worden om nadien in de praktijk aan de slag gaan om basisschakelingen te realiseren op niveau van programmeren en aansluiten.
Deze leermodule behandelt volgende …
Interactieve oefening -
Veiligheidspictogrammen: Memory
Veiligheid en elektriciteit is een ideale combinatie. Test jouw kennis van veiligheidspictogrammen met een speelse pictogrammenmemory. Haast en focus je, want dit memoryspel registreert de verstreken tijd en het aantal pogingen.
Interactieve oefening -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Veiligheidsvoorschriften: Leerpad
Aan welke veiligheidsvoorschriften moet je voldoen om veilig met een draaibank, een freesmachine en een haakse slijpmachine te werken? Dit leerpad combineert instructiefilmpjes met oefeningen om je dit duidelijk te maken.
Interactieve oefeningAndere functie -
Space Shelter: Leer veilig online navigeren
Space Shelter stuurt je op ruimtemissie. Tijdens je ruimtereis worden tal van vaardigheden op de proef gesteld. Op het ruimteschip leer je onder meer de basisregels van een sterk wachtwoord kennen, tweestapsverificatie te gebruiken en …
Interactieve oefening (16)Systeembeheerder -
Massa en gewicht ; Vraagstukken
Elf vraagstukken via BookWidgets over massa en gewicht. Gebaseerd op de formule F=m.g, , redeneren en veel taal.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Massa en gewicht: Vectoren
Oefening om meer inzicht te krijgen in het tekenen van vectoren. De leerling moet bekijken welke vectoren juist of fout getekend zijn. Daarna worden drie eenvoudige vraagstukken gegeven die op te lossen zijn met de formule f=m.g
Interactieve oefeningLeerkracht