-
Maken of doen?: Uitleg verschil met oefening
In deze presentatie wordt het verschil tussen maken en doen uitgelegd. Aan het einde is er een invuloefening voor de cursisten.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Les pronoms personnels COD et COI: Overzicht
Samenvatting van les pronoms personnels COD et COI.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Wat hoort niet in het rijtje?: Woordenschatoefening
Digitale oefening met de basiswoordenschat uit richtgraad 1.
In elke rijtje is er telkens één woord dat niet in de reeks past. Klik op het woord dat er niet bij hoort.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Les verbes en -ir: Jeu de l'oie
Ganzenbord om de werkwoorden op -ir, type finir in te oefenen.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Devinettes: Blagues courtes
Lees eerst de vijf raadsels, kijk goed naar de bijhorende beelden en raad telkens het antwoord. Maak nadien complete zinnen aan de hand van de antwoordstukken.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Les questions:
Oefeningen en presentatie om de vraagzin te herhalen. Zowel gesloten vragen als vraagwoordvragen.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
La gymnastique en classe: L'impératif
Twintig instructies om je leerlingen te laten bewegen in de klas en ze zo de impératif te leren kennen.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
L'adjectif numéral ordinal: Franstalige uitlegvideo
Uitlegvideo over de vorming van de rangtelwoorden.
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Le conditionnel présent: Uitlegvideo
Uitlegvideo over het gebruik en de vorming van werkwoorden in le conditionnel présent.
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Le futur simple: Franstalige uitlegvideo
Uitlegvideo over de theorie en vorming van le futur simple.
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator, … -
L'imparfait: Franstalige uitlegvideo
Uitlegvideo over de vorming van de imparfait.
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Code City: Codeerlessen
Coderen en computationeel denken zijn dé vaardigheden van de toekomst. Door te coderen leren kinderen de digitale wereld beter begrijpen. Ze leren logisch nadenken, krijgen een beter ruimtelijk inzicht en lossen problemen op. Een flinke …
WebsiteNieuwLeerkracht, ICT-coördinator