-
Code City: Programmeren met micro:bit
In deze bijdrage vind je een oefenboekje om te leren programmeren met de BBC micro:bit. Dit boekje werd samengesteld in kader van het project Code City waarbij leerlingen leren coderen.
Code City wordt gerealiseerd door District09, Fyxxi en …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Andere functie -
Coding For Kids: Leer coderen
Allerlei minigames om de basis van computationeel denken te oefenen. Je oefent alle deelvaardigheden van het computationeel denken in.
Interactieve oefening (3)Organisatie, firma, vzw -
Leren tekenen met SketchUp 3D: Presentatie
In deze Prezi-presentatie kom je meer te weten over het tekenprogramma Sketchup 3D en hoe je ermee aan de slag kan. Komt onder andere aan bod:
- wat is SketchUp;
- wat is 3D-tekenen;
- inleiding SketchUp;
- menubalk;
- oefenen;
- leren tekenen met SketchUp.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Djemana, de arendssaga en gedichtenbundels: Gratis e-boeken
Ben je op zoek naar jezelf?
…
Welkom in de wereld van Djemana, de arend.
Deze vierdelige, licht spirituele fabel legt de maatschappij en jouw ziel bloot.
De gedichten schoppen en zalven om jezelf te ontdekken.
Zij vertellen wie je werkelijk bent.WebsiteAndere functie -
Taaloefeningen maken: Tool
Tool voor het maken van interactieve taaloefeningen voor je leerlingen. Via de link vind je instructies en installatietips.
App of softwareAndere functie -
Typetuin: De typecursus die je laat groeien
Met Typetuin leren de leerlingen op school snel en goed typen. Typetuin is populair bij kinderen door de leuke spelomgeving waarbij cursisten moeten helpen om hun tuin te redden van de leesetende plant.
App of softwareAndere functie -
GameMeester: Educatieve spelletjes
Op de website van GameMeester vind je volgende spelletjes:
- muisvaardigheden oefenen;
- app om Latijnse verbuigingen te oefenen;
- app om spelling te oefenen;
- app rond letterherkenning;
- ...
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Lesprogramma voor Marvel: App design
Marvel is een design platform dat een mock-up verandert in interactieve mobiele ervaringen, allemaal zonder te hoeven coderen. Het eindresultaat is een prototype dat er net zo uitziet en aanvoelt als het echte werk, maar dat minuten kost om te …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
De metrogids wereldwijd: Ozobot lesplan
In deze les maken de leerlingen kennis met de metrolijnen van twaalf bekende steden. Zo leren ze zichzelf oriënteren op een metrokaart en de juiste route erop traceren. Daarnaast moeten ze de kleurcodes toepassen zodat de Ozobot hun route kan …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Trukendoos voor een geslaagde uitwisseling: Brochure
Studenten van de UNamur maakten deze 'trukendoos voor een geslaagde uitwisseling'. Ze baseerden zich op interviews met tien families die via Swap-Swap een uitwisseling deden in gezinsverband. Kan ook nuttig zijn bij uitwisselingen in klasverband …
Downloadbaar lesmateriaalAndere functie -
Naspelen van het internet: Computationeel denken
Je leerlingen leren hoe het internetwerk door middel van dit spel.
Ze leren de begrippen servers, URL-adressen, webadressen, IP's, DNS,... kennen.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Estafette programmeren: Unplugged programmeren
We bouwen verder op de vaardigheden uit programmeren op ruitjespapier. De nadruk ligt nu op het belang van volgorde en het proces van debuggen om programma's tot een goed einde te brengen.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw