-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Google for Education, werken in de cloud (basis): Training
In deze drie uur durende training bekijken we hoe je als schoolteam aan de slag gaat in de cloud met de Chrome browser, Google Drive en Google Documenten.
Inhoud:
Chrome browser:
- werking van de Chrome browser,
- personaliseren,
- werken met …
tot
Nascholing of activiteit -
Xerte Xpert: Cursus
Ben je benieuwd naar nog meer mogelijkheden van Xerte? In deze workshop ontdekken en bespreken we de mogelijkheden met verschillende interactiviteiten en voorbeelden om jouw Xerte-modules nog mooier en actiever te maken. We gaan direct aan de slag …
tot
Nascholing of activiteit -
Educatieve robotica en programmeren: Workshops
Nooby.tech biedt STEM, educatieve robotica en programmeerworkshops aan voor kinderen van de kleuterschool tot de middelbare school. We brengen alles mee wat nodig is en zorgen voor leuke en spannende lessen. Het programma wordt aangepast aan …
Nascholing of activiteit -
De kleine prehistorie: Workshop
Kies je voor deze speelse en interactieve workshop, op maat van kinderen van zes tot elf jaar, dan hangt het van de weersomstandigheden af of we jullie laten kennismaken met de jager-verzamelaars (tot 10.000 jaar geleden) of de boeren. De …
tot
Nascholing of activiteit -
Vormingen mediawijs opvoeden voor ouders: Veilig Online
Mediaopvoeding is praten.
Hoe gaan ouders het best om met het digitale leven van hun kinderen? Mediawijsheid zit wellicht al verweven in het educatief project op school. Door ouders te betrekken kan een school de mediaopvoeding van kinderen en …
Nascholing of activiteit -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Woordmonsters: Creatieve workshop rond taal
Gekke woordmonsters snoepen en smullen ons de letters en woorden uit de mond! Een inspirerende beeldende activiteit rond taal en poëzie
In deze uitdagende workshop worden de kinderen geprikkeld en gebruiken ze al hun fantasie om leuke …
Nascholing of activiteit (4) -
Ondersteunen met modelleren en kern-en randwoordenschat: Nieuwe inzichten en toepassing
Inhoud en aanpak
Aided Language Stimulation geeft gebruikers van Ondersteunde Communicatie meer communicatieve- en taalvaardigheden. Passief begrijpen van taal gaat vooraf aan actief gebruiken van taal. ALgS gaat ervan uit dat dit ook geldt voor …
tot
Nascholing of activiteit