-
Boekje bij online leertraject SprintPlus
Het Sprintboek gebruik je samen met het online leertraject voor SprintPlus.
Leerlingen kunnen in groep of zelfstandig aan de slag. In het boek duiden leerlingen aan wat ze al kunnen of geleerd hebben.
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Daisy-luisterboeken lezen met de Anderslezen-app: Stappenplan
Dit stappenplan toont hoe leerlingen inloggen op de Anderslezen-app, Daisy-luisterboeken kunnen opzoeken en aanvragen. Van zodra het boek is aangevraagd, verschijnt het meteen op de online boekenplank, en kan de leerling beginnen lezen.
Downloadbaar lesmateriaal (5) -
A Guide to Report Inappropriate Content on Social Media
Het doel van deze gids is om studenten en opvoeders adequate informatie te geven over wat ze kunnen doen om ongepaste of beledigende inhoud aan beheerders te melden van een applicatie voor sociale media.
De sociale media applicaties die je …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw -
Geautomatiseerde foutenanalyse voor dictee
Dit Microsoft Excel werkblad dient om een overzicht te krijgen van de fouten die leerlingen maakten bij een dictee.
- Noteer de fout in het dictee bij de juiste spellingsregel.
- Afhankelijk van het aantal fouten kleuren de cellen automatisch groen, …
Downloadbaar lesmateriaal (62)School/onderwijs -
Kinderen met lees- en spelproblemen helpen met voorleessoftware
Jongeren met dyslexie, dysorthografie kunnen vandaag goed geholpen worden door het gebruik van de computer. Binnen een reeks van maatregelen kan het gebruik van voorleessoftware, zoals bijvoorbeeld Sprint nuttig zijn.
Op Berkenboom Jonatan, een …
VideoSchool/onderwijs -
Het botten-en-spieren-spel: Educatieve quiz
Dit is een interactieve quiz, gemaakt in powerpoint. In de loop van de quiz worden eerst de delen van het menselijk skelet herhaald/aangeleerd. Daarna komen worden de delen van het gewricht aangeleegd. En we eindigen met de verschillende …
Downloadbaar lesmateriaal (123)Leerkracht, ICT-coördinator -
Hoe een talenbeleid ontstaat en groeit: Secundair onderwijs
Deze praktijkstudie (talentweedaagse, 2007) portretteert hoe het Redingenhof zijn taal- en taalvakkenbeleid aanpast omwille van het groeiend aantal meertalige allochtonen én de afname van de abstracte cognitieve taalvaardigheid bij …
Artikel (5)Directie