-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Nederlands leren: Aflevering ResearchED Nederland
Podcast over Nederlands aanleren in een aflevering van ResearchED Nederland. In deze aflevering komen vooral taal en lezen aan bod.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Biodiversiteit: Opgenomen Webinar
Koen Stuyck, is algemeen woordvoerder van WWF-België. Het tijdperk waarin de mens de natuur drastisch is gaan beïnvloeden wordt het Antropoceen genoemd. Helaas is sindsdien de natuur en de biodiversiteit er alarmerend op achteruit …
Video -
Magisch trio: Video
Video waarin uitgelegd wordt hoe je gemakkelijk woordenlijsten aanmaakt in Quizlet vanuit Google Translate en Google Spreadsheet.
VideoAndere functie -
Transformatie van lesgeven door AI-toepassingen
Jens Veltjen toont voorbeelden van AI, die hij in zijn eigen lespraktijk inzet. Deze webinar toont leerkrachten wat artificiële intelligentie op dit moment al kan en welke invloed dit kan hebben op ons lesgeven.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
SprintPlus Windows: Online leertraject
Met deze video's leer je SprintPlus (Windows) kennen.
Gebruik de checklist bij elke video en duid aan wat je kan!
Bekijk het volledige leertraject hier.
Video -
Het Europees Referentiekader voor de Talen: Wat is het?
Bekijk de animatie over het ERK om snel een overzicht te krijgen van de structuur en de inhoud van het ERK.
Het Europees Referentiekader voor de Talen (ERK) koppelt de taalvaardigheid in een vreemde taal aan zes beheersingsniveaus, oplopend van A1, A2 …
VideoLeerkracht -
E-mailfooter Codefestival en EU Code Week
Promoot jij ook het Codefestival en de EU Code Week? Gebruik onze e-mailfooter in jouw e-mailhandtekening en zet de EU Code Week mee in de kijker.
Beeld -
Taalactiverend en -stimulerend Nederlands leren
DocAtlas vroeg een aantal deskundigen inzake spelend taal leren om te vertellen over hun favoriete (speel)leermateriaal. De filmpjes variëren in duur van 5 tot 25 minuten. De materialen die men in de filmpjes bespreekt zijn bijna altijd te …
Video -
Oorlog in Oekraïne: Introductiefilm (2)
In het tweede deel van deze introductiefilm krijgen leerlingen in ongeveer negen minuten achtergrondinformatie bij de oorzaken en gevolgen van de oorlog in Oekraïne. De volgende aspecten worden erin besproken:
- de historische positie van …
VideoStudent (niet lerarenopleiding) -
Oorlog in Oekraïne: Introductiefilm (1)
In het eerste deel van deze introductiefilm krijgen leerlingen in een twaalftal minuten wat meer achtergrondinformatie bij de oorlog in Oekraïne via verschillende invalshoeken:
- een getuigenis van een uitgeweken een Oekraïense vrouw, …
VideoStudent (niet lerarenopleiding) -
NAVO: Kennisclip
In deze korte kennisclip komen de volgende aspecten en begrippen aan bod:
- de Nederlandse en Engelse afkorting,
- het ontstaan en het doel,
- de NAVO als intergouvernementele organisatie,
- eenparigheid van stemmen,
- artikel 5: Als een NAVO-land wordt …
VideoStudent (niet lerarenopleiding)