-
Improvisation for all!: Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs
Het onderzoek Improvisation for all! Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs peilt naar de ervaringen van leerlingen (n=1282) uit het secundair onderwijs met een les collectieve vrije improvisatie.
Naast de …Artikel -
Nuri VR: Coding in virtual reality
Nuri VR-Coding is een eenvoudig educatief spel dat zich afspeelt in een virtuele ruimte waar je via speurtochten de basis van coderen en programmeren onder de knie krijgt.
Spelers leren de basisbegrippen over coderen kennen in virtual …
App of softwareLeerkracht -
Cleanopolis VR
Kapitein Clean heeft jouw hulp nodig. Jouw missie is om de stad Cleanopolis groener te maken. Een gevecht tegen de klimaatsveranderingen en de vervuilende wolk boven de stad.
App of software (4)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Sites in VR
Zie de wereld alsof je er écht was. De app brengt je naar verschillende plaatsen in de wereld. Je bezoekt bezienswaardigheden a.d.h.v. 360° panoramafoto's.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
VRKeer: Immersief leertraject voor verkeersinzicht bij fietsers
VRkeer is een serious game in virtual reality (VR), die leerlingen van de derde graad lager en de eerste graad secundair onderwijs meer verkeersinzicht wil bijbrengen via interactieve oefeningen.
Leerlingen worden met behulp van een VR-bril en een op …
App of software -
Apestaartjaren: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren
Het Apestaartjaren-onderzoek is een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT van de Universiteit Gent.
Het onderzoek bestaat uit twee bevragingen rond de digitale leefwereld bij kinderen (6-12 jaar) in de …
Artikel -
Implementatiegids tablets in het onderwijs
In deze gids willen we schoolleiders, ICT-coördinatoren en leraren inzicht geven in de bouwstenen voor het vormgeven van een succesvol tabletproject. De gids is opgebouwd aan de hand van tien concrete richtvragen.
In het tweede deel van de …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator