-
Interactief doolhof: Oog-handcoördinatie en muisvaardigheid
Beweeg met de muis en leidt het paarse stipje doorheen het doolhof. Vind jij de uitgang?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Mondly AR: Talen leren met augmented reality
Leer meer dan 30 talen met behulp van een virtuele assistent die op elk moment en elke plaats beschikbaar is via augmented reality, dus ook in de klas of in de woonkamer. Met de camera van je smartphone of tablet scan je de omgeving en de app tovert …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Jurassic VR: Dino's in virtuele realiteit
Met deze app kan je rondlopen in de wereld van Jurassic VR, je kan zelf navigeren of je kan een dino volgen. Je lijkt echt in de virtuele wereld te zitten.
Je kan ook Jurassic simulator kiezen, dan zie je verschillende dinosaurussen in 3D.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Archeoloog dinosaurusspel
Met de app Archeologist kan je de kleuters laten puzzelen, kleuren, botten opgraven en dinosaurussen door de klas laten lopen. Je doet dit met behulp van augmented reality.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Digitale reis naar het Europees Parlement: 360°-rondleiding
Doe mee aan een virtuele rondleiding door het Parlement in Brussel en Straatsburg, ontmoet de leden van het Europees Parlement en krijg een beter inzicht in de werkzaamheden in het hart van de Europese democratie.
Neem een duik nemen in de VR-wereld …App of softwareLeerkracht, Ander -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Mondly VR: Talen oefenen in virtual reality
Reis de wereld rond en leer nieuwe talen. Mondly VR is een taaltoepassing die je toelaat om via een chatbot en spraakherkenning vreemde talen aan te leren. Oefen meer dan dertig talen met je Oculus Quest, of andere VR-headset, in virtual reality. Je …
App of softwareLeerkracht -
Brick Building: Constructies bouwen op de computer
Een computerbouwspel voor kinderen. Je leerlingen kunnen allerlei constructies maken vanuit hun eigen creativiteit.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Mottekasteel Hoge Wal: ErfgoedApp
In 1190 bouwde Zeger II het mottekasteel Hoge Wal. Vandaag vind je geen echt kasteel meer op de castrale Motte. Je vindt er wel sporen terug van een middeleeuws verleden.
Ontdek het leven zoals het was op het mottekasteel Hoge Wal! Maak kennis met …
App of software -
Zoeken in boeken: Opdracht met Seesaw
Met het digitaal portfolio maken de leerlingen een boekverslag. Ze gaan op zoek naar onderdelen van hun boek door een foto te nemen of een tekening te maken en posten deze elementen dan in het sjabloon.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator