-
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
De cybersafe
In De Cybersafe, de zoektocht naar Renée leggen leerlingen uit het zesde leerjaar een denkbeeldige weg af doorheen de cyberwereld. Onderweg worden ze geconfronteerd met verschillende thematische vraagstukken rond veilig internetten. Het spel …
Fysiek materiaal -
WEGWIJS in Zorg en Gezondheid: Educatief spel
Het doel van het spel is om jongeren wegwijs te maken in het zorg- en welzijnslandschap.
Het spel is opgebouwd rond vijftien personages met diverse hulpvragen op vlak van gezondheid en welzijn. De spelers proberen de personages te helpen door hen door …
Fysiek materiaal -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Amai!: Kaartspel artificiële intelligentie
Probeer als eerste een slimme AI-oplossing te bouwen zoals een slimme koelkast, een voedingscoach of een afvalsorteerhulp. Dat doe je door de juiste kaarten te verzamelen. En let op dat je systeem niet crasht!
Het spel zit eenvoudig in elkaar met …
Fysiek materiaal -
Nieuwjaar en Kerstmis: Webquest
In deze interactieve oefening zitten verschillende leergebieden verwerkt met als gemeenschappelijk thema de feestdagen Kerstmis en Nieuwjaar. De verschillende oefeningen die aan bod komen, zijn:
- een memory met vermenigvuldigingen;
- een quiz rond …
Interactieve oefening (3)Student (lerarenopleiding) -
Maaltafel van 4 en 5
Dit interactieve leermiddel is een verzameling oefeningen op de maaltafels van 4 en 5. De verschillende oefeningen die aan bod komen, zijn:
- een spelletje bingo met de maaltafel van 4 en 5;
- een memory met de maaltafel van 5;
- flashcards met de …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Beroepen: Ontdekkingsoefening
Deze interactieve oefening kan je gebruiken als je verschillende soorten beroepen wil aanbrengen op een speelse manier, dit kan in het kader van een groepswerk. De oefening bestaat uit een aantal ontdekkingspagina's waarin de volgende beroepen aan …
Interactieve oefening (6)Student (lerarenopleiding) -
Euromuntstukken herkennen: Memory
Je zoekt telkens een kaartje met een afbeelding en bijhorende woordkaartje.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Rijmwoorden ontdekken: Deel 2
Wordwall-oefening waarbij leerlingen rijmwoorden matchen.
Interactieve oefening (4)ICT-coördinator, Ander