-
Game(L)over: Evenwichtig gamen
Gamen is fun! Maar het kan ook veel tijd en energie opeisen. Is er naast het gamen nog tijd voor andere hobby’s, vrienden, school en familie? Twijfelt een jongere of zijn gamegedrag nog wel oké is? Maakt een ouder zich zorgen over het …
Website -
Europe Code Week
Leren programmeren helpt ons de snel veranderende wereld om ons heen te begrijpen, ons begrip van de werking van technologie te vergroten en vaardigheden en mogelijkheden te ontwikkelen om nieuwe ideeën te ontdekken en te innoveren.
De …
Website (5) -
Start een Deel IT punt op school
Wil je kwetsbare leerlingen aan een laptop helpen? Overweeg dan om een Deel IT punt op te richten in je school.
Deel IT is een systeem om laptops uit te lenen aan kwetsbare leerlingen en de leerlingen te begeleiden bij het gebruik van de laptops via …
Website -
Apestaartjaren: Jongeren en digitale media
Apestaartjaren is een grootschalig tweejaarlijks onderzoek naar de digitale leefwereld van Vlaamse kinderen en jongeren tussen 6 en 18 jaar.
Je vindt hier alle informatie over het laatste onderzoek.
Website