-
Michelangelo: Leerpad
Op deze website vind je een muzische les over Michel Angelo. De leerlingen werken met Ipads in hoekenwerk en komen via interactieve oefeningen alles te weten over deze kunstenaar. De verschillende hoeken die aan bod komen, zijn:
- Wie is …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Helden doorheen de geschiedenis: Webquest
Via deze webquest doen leerlingen onderzoek naar volgende helden uit de geschiedenis:
- Herakles;
- koning Arthur;
- uitvinders in de twintigste eeuw.
Ze gaan ook op zoek naar helden en schurken in stripverhalen.
Er zit ook een programmeeropdracht in …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Shapegrams: Digitale tekeningen maken
Je oefent met Shapegrams het digitaal tekenen en ontwerpen. Elk Shapegramdocument bevat een zelfstudievideo, ontwerphints, een afbeelding om na te maken, ruimte om te tekenen en een extra uitdaging.
Je oefent heel wat technische vaardigheden …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
MUCE: Museumbezoek
Google document met opdracht voor een museumbezoek aan MUCE.
Daarnaast is er een spreadsheet met rubrieken voor het bezoek aan museum MUCE.
Beide documenten kan je inzetten tijdens een uitstap aan het museum MUCE.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Start to Scratch: Leerpad CodesCool
Met dit leerpad van de Odisee hogeschool ga je zelfstandig aan de slag. Je leert werken met Scratch en verkent de basisblokken en handelingen.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Oppervlak(kig): Lespakket
Een schilderij is een oppervlak waarop iets verschijnt. Een kunstenaar tast de mogelijkheden van het materiaal af. Wat en hoe het verschijnt, heeft een impact op wie er naar kijkt. Die ervaring wordt beïnvloed door de tijd die je neemt om te …
Downloadbaar lesmateriaal -
The Plastic Design Collection: Lespakket
Aan de hand van deze handleiding kunnen leerkrachten, educatieve medewerkers en animatoren het museum bezoeken en werken met kinderen en jongeren. Je vindt hierin de nodige informatie en tools om een bezoek aan het Design Museum Brussels voor te …
Downloadbaar lesmateriaal -
Rijsel: Stadszoektochten
Deze stadszoektochten situeren zich in het centrum van Rijsel. Het document omvat drie zoektochten in een andere richting van de oude stad.
Dit document is een verrijking van Excursie Rijsel: Drie zoektochten in het centrum door …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw