-
Michelangelo: Leerpad
Op deze website vind je een muzische les over Michel Angelo. De leerlingen werken met Ipads in hoekenwerk en komen via interactieve oefeningen alles te weten over deze kunstenaar. De verschillende hoeken die aan bod komen, zijn:
- Wie is …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Helden doorheen de geschiedenis: Webquest
Via deze webquest doen leerlingen onderzoek naar volgende helden uit de geschiedenis:
- Herakles;
- koning Arthur;
- uitvinders in de twintigste eeuw.
Ze gaan ook op zoek naar helden en schurken in stripverhalen.
Er zit ook een programmeeropdracht in …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Start to Scratch: Leerpad CodesCool
Met dit leerpad van de Odisee hogeschool ga je zelfstandig aan de slag. Je leert werken met Scratch en verkent de basisblokken en handelingen.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Virtual reality: Verzameling 360° video's
Je vindt hier een verzameling VR-filmpjes. De filmpjes zijn per vak geordend.
VR staat behoorlijk in de belangstelling, óók binnen het onderwijs. Het idee van deze pagina was om een aantal gratis materialen bij elkaar te brengen die …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 1: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van conditionals.
In de eerste twee lessen oefen je met concepten waarmee je ervaring opdoet voor het werken met conditionals.
In de laatste codeer je met conditionals. Je schrijft code …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Lussen: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je hoe lussen werken.
In de eerste les gebruik je lussen om het Star Wars personage BB-8 efficiënt door een doolhof te laten lopen.
De tweede les bouwt voort op het begrip van lussen. Je maakt unieke kunstwerken met de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Een interactief dansfeest: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het werken met gebeurtenissen.
Je codeert een interactief dansfeest. Daarvoor gebruik je maten om de tijd in de muziek te tellen, maar ook bepaalde sprite- eigenschappen. Op het eind van dit leerpad is er een eindopdracht, …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw