-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
De leeskalender van Iedereen Leest
Met deze leeskalender wordt jouw volgende schooljaar een leesfeest. Van september tot augustus vind je er alle belangrijke literaire data en leesbevorderingscampagnes en boekentips bij themadagen voor verschillende leeftijden tot 18 jaar. Een …
Fysiek materiaal -
VEX 123: Educatieve programmeerbare robot
VEX 123 is een interactieve programmeerbare robot. Hij brengt STEM, computerwetenschap en computationeel denken van het scherm naar de echte wereld voor kleuters en leerlingen op de basisschool.
De 123 robot kan je op drie unieke manieren …
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Taal leren: Van kleuters tot volwassenen
Hoe leren kinderen, jongeren en volwassenen het Nederlands als tweede taal? Hoe kunnen we een leeromgeving creëren waarin anderstaligen tot de beste leerresultaten komen? En op welke manier stimuleren (of verhinderen) onze ideeën over …
Fysiek materiaal (3)Andere functie