-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Puzzelmaker: ZIM
Voeg een afbeelding toe en verdeel het in rijen en kolommen. Zo ontwerp je snel je eigen thematische puzzels. Je lost je puzzel op door de puzzelstukken naar hun juiste plaats te slepen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Mobiliteit: Thinglink
Thinglink rond mobiliteit met volgende opdrachten:
- zoek de negen verschillen;
- zoek het correcte geluid bij de vervoersmiddelen;
- rangschik de fietsen op de correcte manier;
- memory over het verkeer;
- puzzel van een bus;
- vragen beantwoorden bij …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Mobiliteit: Thinglink
Thinglink rond mobiliteit met volgende opdrachten:
- memory met vervoermiddelen;
- verschillen zoeken;
- liedjes over verkeer beluisteren.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de Whizzkidswedstrijd voor hogeschoolstudenten …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Biodiversiteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond biodiversiteit met volgende opdrachten:
- bekijk de filmpje Moestuinen (KRO Kindertijd) en beantwoord de vraag;
- bekijk het filmpje Mier heeft een probleem (MOS) en beantwoord de vragen;
- bekijk het filmpje Elise de eekhoorn …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Mobiliteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond mobiliteit met de volgende opdrachten:
- memory met verkeersborden;
- bekijk het filmpje Autofun (Zeppe en Zikki) en beantwoord de vraag;
- combineer de bestuurder met het juiste vervoersmiddel;
- puzzel een verkeersagent en beantwoord …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Leer uit het verkeer: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond verkeer met de volgende opdrachten:
- verbind het geluid aan het juiste vervoersmiddel;
- zoek de zeven verschillen;
- plaats de fietsonderdelen op de juiste plek op de fiets;
- matrix vormen (basisvorm verkeersborden) en kleur; …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Het Beestig BosBordspel
Het Beestig BosBordspel is een levensgroot bordspel vol spelletjes, knutselwerkjes en vragen die de zin om de natuur te ontdekken prikkelen. Door te observeren, te voelen en te verzamelen is er een direct contact met de natuur. Dit spel legt de …
Fysiek materiaal -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape eenvoudig
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het einde …
Interactieve oefening (6) -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal