-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Vlaamse kerMOS: Milieukermis
Met deze educatieve volksspelen breng je zeven milieuthema's naar je school:
- water,
- afvalpreventie,
- natuur,
- mobiliteit,
- energie,
- klimaat
- vergroening.
Fysiek materiaal -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
De leeskalender van Iedereen Leest
Met deze leeskalender wordt jouw volgende schooljaar een leesfeest. Van september tot augustus vind je er alle belangrijke literaire data en leesbevorderingscampagnes en boekentips bij themadagen voor verschillende leeftijden tot 18 jaar. Een …
Fysiek materiaal -
WEGWIJS in Zorg en Gezondheid: Educatief spel
Het doel van het spel is om jongeren wegwijs te maken in het zorg- en welzijnslandschap.
Het spel is opgebouwd rond vijftien personages met diverse hulpvragen op vlak van gezondheid en welzijn. De spelers proberen de personages te helpen door hen door …
Fysiek materiaal -
Cultuursensitieve zwangerschapskoffer
Kwetsbare zwangere vrouwen met een migratieachtergrond lopen een verhoogd risico op perinatale morbiditeit en mortaliteit. Ze hebben een verhoogde kans op ongunstige zwangerschapsuitkomsten en gezondheidsrisico’s, en vinden zelden zelf hun …
Fysiek materiaal (5)Leerkracht -
VEX 123: Educatieve programmeerbare robot
VEX 123 is een interactieve programmeerbare robot. Hij brengt STEM, computerwetenschap en computationeel denken van het scherm naar de echte wereld voor kleuters en leerlingen op de basisschool.
De 123 robot kan je op drie unieke manieren …
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Een opkikkertje nodig?: Tips en tricks voor gezonde tussendoortjes
Waaruit bestaat een gezond tussendoortje? Deze NICE-to-know folder plaatst de belangrijkste tips om gezonde tussendoortjes te kiezen op een rij en bevat lekkere, makkelijke en gezonde recepten.
De folder is beknopt en ter zake en omvat de …
Fysiek materiaal (5) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Hoe gebruik ik een condoom?: Affiche
Affiche die in zes stappen uitlegt hoe het condoom efficiënt te gebruiken. De affiche gebruik je tijdens een vorming over condoomgebruik.
Fysiek materiaal -
Aantal suikerklontjes in dranken: Affiche
Deze affiche geeft visueel weer hoeveel suikerklontjes er in verschillende dranken zitten.
Fysiek materiaal (39)