-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
EU Code Week 2020: Toolkit
Informatie over de Code Week 2020, wat je als leerkracht of school kan doen, hoe je een programmeerevenement organiseert en wat je nodig hebt.
In dit document vind je ook tips voor lesplannen en activiteiten om met je leerlingen aan de slag te gaan …Artikel (5) -
On a journey with the ARTist: Verslag Erasmus+ project
In dit verslag van het Erasmus+ project vind je verschillende tips en ideeën om met de kinderen muzisch aan de slag te gaan.
Dit verslag is opgesteld in het Engels.ArtikelICT-coördinator, Systeembeheerder -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Gebruik van Osmo op een iPad
Vorig jaar kochten we op school de Osmobundel aan. Doelgroep was vooral sterke kleuters en leerlingen uit de eerste graad die een uitdaging nodig hebben. Hier lees je mijn ervaringen en tips...
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Good practices bij Verhalend Ontwerp en STE(A)M-activiteiten in de derde kleuterklas
De methode Verhalend Ontwerp, ook wel gekend als Storyline Approach, is nog niet zo bekend in België. Om leerkrachten kleuter- en lager onderwijs toch de kans te geven een dergelijke didactiek te leren kennen, worden in dit draaiboek de …
Artikel (16)Student (lerarenopleiding) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
EU Code Week 2019: Toolkit
Informatie over de Code Week 2019, wat je als leerkracht of school kan doen, hoe je een programmeerevenement organiseert en wat je nodig hebt. In dit document vind je ook tips voor lesplannen en activiteiten om met je leerlingen aan de slag te …
Artikel (4) -
EU Code Week 2018: Toolkit
Informatie over de Codeweek 2018, wat je als leerkracht of school kan doen, hoe je een programmeerevenement organiseert en wat je nodig hebt. In dit document vind je ook tips voor lesplannen en activiteiten om met je leerlingen aan de slag te gaan …
Artikel (3) -
De volgende stap in ICT-implementatie: Streven naar kwaliteit
Dankzij de nascholings- en begeleidingsinitiatieven rond ICT en de sensibilisering die met de invoering van de eindtermen ICT gepaard ging, is de integratie van ICT in de lessen er in heel wat scholen op vooruit gegaan.
Meer en meer leerkrachten …
Artikel (4)School/onderwijs