-
Coderen met ZIMjs: Voorbeelden van code en toepassingen
In deze bijdrage vind je enkele voorbeelden van toepassingen die je in ZIMjs kan gebruiken om aan de hand van code jouw creatieve ideeën uit te werken.
ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Interactief doolhof: Oog-handcoördinatie en muisvaardigheid
Beweeg met de muis en leidt het paarse stipje doorheen het doolhof. Vind jij de uitgang?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Angry Birds coderen met ZIM
Deze bijdrage toont je een overzicht van hoe je het spelletje Angry Birds kan programmeren met ZIM. Je vindt alle nodige info in dit Engelstalige artikel om tot het afgewerkte spel te komen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
ZIM Chat: Online chatroom
ZIM Chat is een online reclamevrije chatroom waarin je kan babbelen met elkaar. Deze chat kan je inzetten tijdens groepsprojecten in de klas.
Als leerlingen emoji's willen gebruiken tijdens het programmeren met ZIM, kunnen ze de code achterhalen met …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
MicroBlocks: Leren programmeren
MicroBlocks is een gratis, Scratch-achtige programmeertaal voor het leren werken met educatieve microcontrollerboards zoals de Micro:bit, Adafruit Circuit Playground Express en vele andere. MicroBlocks is een live programmeersysteem.
Klik op een …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Se présenter: Zelfevaluatie
Via deze zelfevaluatie kunnen leerlingen zichzelf evalueren na een mondelinge opdracht waarbij ze zich moesten voorstellen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
AI Emoji Generator: Ontwerp emoticons met AI
Met de AI Emoji Generator ontwerp je aan de hand van artificiële intelligentie unieke emoji's of emoticons. Je geeft een tekstuele prompt in en de website of iOS-app ontwerpt een emoticon volgens de opgegeven beschrijving. De ontworpen …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Stel de juiste vraag: Personalia - Zo gezegd 1.1
Bij deze oefening moet jij de correcte vraag stellen. Het antwoord staat er.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Expliquer le chemin: Spreekvaardigheid
Oefening om je leerlingen mondeling de weg te laten uitleggen. Ze spreken hun weg in waardoor ze meerdere keren kunnen oefenen voor ze iets indienen en je hen op een later tijdstip kan evalueren.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht