-
STEM-spot: Planner
Deze planner helpt je bij het opstellen van een STEM-project. Bij dit stappenplan is er aandacht voor de verschillende fases van het leerproces. Meer info te vinden via de website van stemspot.be.
BeeldOrganisatie, firma, vzw -
Boekje bij online leertraject SprintPlus
Het Sprintboek gebruik je samen met het online leertraject voor SprintPlus.
Leerlingen kunnen in groep of zelfstandig aan de slag. In het boek duiden leerlingen aan wat ze al kunnen of geleerd hebben.
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Seriële communicatie van Arduino naar pc: Cursus
In dit document krijg je uitgebreide informatie over de seriële communicatie van Arduino naar pc. Je leert hoe je gegevens vanuit de Arduino via de USB naar de pc kan versturen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Tekenen met SketchUp Free en SketchUp for Schools voor 3D-printen en lasersnijden
Introductie op de gratis online programma's SketchUp Free en SketchUp for Schools. Met beide programma's kunnen ontwerpen voor 3D-printen gemaakt worden. In de 'for Schools'-versie kunnen ook bestanden voor lasersnijden gemaakt worden. Er is 'for …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Programmeren van Arduino: Handleiding
In deze handleiding krijg je uitgelegd hoe je een programma vanuit de Arduino IDE oplaadt naar een Arduino UNO, MEGA, nano, ESP8266 of ESP32.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Installatie van Arduino IDE: Handleiding
In deze handleiding krijg je uitgebreide inforamtie over het installeren en instellen van de Arduino Integrated Development Environment (IDE). Dit voor de Arduino UNO, MEGA, nano, UNO (WAVGAT), ESP8266, ESP32 en ATtiny.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Short Circuit Virtual Reality
Elektrische circuits oefenen in Virtual Reality. Deze applicatie was reeds gratis verkrijgbaar via Steam, nu is ze hier ook te downloaden in het Nederlands. Met dank aan de makers: Stefan Bauwens en Cindy Ho en met dank aan VTI …
App of softwareLeerkracht -
Game.Learn.Grow: Aan de slag met games in de klas, handleiding
Het gebruik van digitale games in de klas vergroot de motivatie, betrokkenheid en productiviteit van je leerlingen. Toch worden er weinig games gebruikt in de Vlaamse klassen. Het is dan ook niet altijd zo’n eenvoudige opdracht om games in …
Downloadbaar lesmateriaal (13)Leerkracht -
Creatief toepassen van leerinhoud: Lesstructuur K
Wanneer je games in de klas wil gebruiken voor het creatief toepassen van leerinhoud kan je gebruik maken van deze lesstructuur. Deze kaart geeft aan hoe je les is opgebouwd en waarom je voor dit lesplan kan kiezen.
Is deze lesstructuur …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Verschillende opdrachten in competitief groepswerk: Lesstructuur J
Wanneer je games in de klas wil gebruiken in een competitief groepswerk, kan je gebruik maken van deze lesstructuur. Deze kaart geeft aan hoe je les is opgebouwd en waarom je voor dit lesplan kan kiezen.
Is deze lesstructuur toch niet de ideale voor …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Lange tijd met dezelfde game aan de slag: Lesstructuur I
Wanneer je een groter geheel van leerinhouden wil aanbieden met een game, geïntegreerd wil werken of wil aansluiten bij de leefwereld van de leerlingen, kan je gebruik maken van deze lesstructuur. Deze kaart geeft aan hoe je les is opgebouwd …
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht -
Leerlingactiviteit verhogen met opdrachten in duo's: Lesstructuur H
Wanneer je games in de klas wil gebruiken om de leerlingactiviteit te verhogen, kan je gebruik maken van deze lesstructuur. Deze kaart geeft aan hoe je les is opgebouwd en waarom je voor deze lesstructuur zou kiezen.
Is deze lesstructuur toch niet …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht