-
Boekje bij online leertraject SprintPlus
Het Sprintboek gebruik je samen met het online leertraject voor SprintPlus.
Leerlingen kunnen in groep of zelfstandig aan de slag. In het boek duiden leerlingen aan wat ze al kunnen of geleerd hebben.
Downloadbaar lesmateriaal -
Woodwize: Hout Vasthouden
Misschien hebt u al gehoord van het educatief project Hout Vasthouden - een initiatief van Woodwize - dat tot doel heeft om kinderen van het vijfde en het zesde leerjaar te laten kennismaken met de levenscyclus van hout, met aandacht voor alle …
Video (5) -
Lussen: Les 2 niveau CodeKraks
CodeFever vzw organiseert programmeerlessen aan kinderen van acht to vijtien jaar. In deze lessen geven we theorie in combinatie met praktijk. We leren de basisconcepten van het programmeren.
Les 2, lussen niveau CodeKraks:
-
…
Downloadbaar lesmateriaal -
Lussen: Les 2 niveau ByteBusters
CodeFever vzw organiseert programmeerlessen aan kinderen van acht tot vijftien jaar. In deze lessen geven we theorie in combinatie met praktijk. We leren de basisconcepten van het programmeren.
Les 2, lussen, niveau ByteBusters:-
…
Downloadbaar lesmateriaal -
Intro programmeren: Les 1 niveau CodeKraks
Les 1, intro programmeren, niveau CodeKraks:
- kennismaking met Scratch;
- concept sequentie;
- intro tot lussen.
Het lesmateriaal omvat:
- de lesvoorbereiding;
- de sb2-files voor de kinderen (Scratchfiles met oefeningen, die ieder kind kan …
Downloadbaar lesmateriaal (5) -
Intro programmeren: Les 1 niveau ByteBusters
CodeFever vzw organiseert programmeerlessen aan kinderen van acht tot vijftien jaar. In deze lessen geven we theorie in combinatie met praktijk.
Les 1, intro programmeren, niveau ByteBusters:- kennismaking met Scratch;
- concept sequentie; …
Downloadbaar lesmateriaal (4) -
Ik beslis: Spelfiches
De Canadese Privacycommissie maakte spelfiches voor kinderen, die hen spelend enkele belangrijke tips en valkuilen van online privacy voorstellen. Met behulp van deze fiches kunnen zelfs zeer jonge kinderen al eens stilstaan bij hun …
Downloadbaar lesmateriaal (7) -
Kodu: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzing naar leerplandoelen en eindtermen legt uit hoe je kan starten met Kodu.
Kodu is game-ontwikkelsoftware van Microsoft die bestemd is voor kinderen vanaf 10 jaar. Alles wat in je project wil laten gebeuren, moet je …Downloadbaar lesmateriaal (6) -
Vragen stellen, antwoorden en schrijven: Bordspel voor NT2
Via dit bordspel leren NT2-leerlingen vragen stellen, antwoorden en schrijven. Ze gooien met de dobbelsteen, gaan het aantal vakjes vooruit en nemen het bijhorende opdrachtkaartje.
Downloadbaar lesmateriaal (204) -
Kodable: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzingen naar leerplannen en eindtermen legt uit hoe je met de app Kodable kan leren programmeren.
Downloadbaar lesmateriaal (5) -
Daisy the Dinosaur: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzingen naar leerplannen en eindtermen legt uit hoe je met de app Daisy the Dinosaur kan leren programmeren.
De fiche wordt gebruikt in de STEM-workshops die je met je leerlingen kan meemaken in het Fyxxilab in Gent.Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Lightbot: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzingen naar leerplannen en eindtermen legt uit hoe je met de app Lightbot kan leren programmeren.
De fiche wordt gebruikt in de STEM-workshops die je met je leerlingen kan meemaken in het Fyxxilab in Gent.Downloadbaar lesmateriaal (4)