-
Das Wetter: Werkbundel
Uitgewerkte lesbundel over het weer en het weerbericht waarbij verschillende vaardigheden aan bod komen.
Downloadbaar lesmateriaal (3)Andere functie -
Code City: Programmeren met micro:bit
In deze bijdrage vind je een oefenboekje om te leren programmeren met de BBC micro:bit. Dit boekje werd samengesteld in kader van het project Code City waarbij leerlingen leren coderen.
Code City wordt gerealiseerd door District09, Fyxxi en …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Andere functie -
Magisch trio: Video
Video waarin uitgelegd wordt hoe je gemakkelijk woordenlijsten aanmaakt in Quizlet vanuit Google Translate en Google Spreadsheet.
VideoAndere functie -
Leren tekenen met SketchUp 3D: Presentatie
In deze Prezi-presentatie kom je meer te weten over het tekenprogramma Sketchup 3D en hoe je ermee aan de slag kan. Komt onder andere aan bod:
- wat is SketchUp;
- wat is 3D-tekenen;
- inleiding SketchUp;
- menubalk;
- oefenen;
- leren tekenen met SketchUp.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Calepino: Handleiding om woorden toe te voegen
Calepino is een app om zelf een woordenboek bij te houden op de smartphone. Het gebruik is heel intuïtief, maar leerlingen of cursisten hebben er de eerste keer soms nog wat moeite mee. Dit document is een gebruiksaanwijzing over hoe woorden …
Downloadbaar lesmateriaal (6)Organisatie, firma, vzw -
GameMeester: Educatieve spelletjes
Op de website van GameMeester vind je volgende spelletjes:
- muisvaardigheden oefenen;
- app om Latijnse verbuigingen te oefenen;
- app om spelling te oefenen;
- app rond letterherkenning;
- ...
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Lesprogramma voor Marvel: App design
Marvel is een design platform dat een mock-up verandert in interactieve mobiele ervaringen, allemaal zonder te hoeven coderen. Het eindresultaat is een prototype dat er net zo uitziet en aanvoelt als het echte werk, maar dat minuten kost om te …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw