-
Herken de vormen: Kleuropdracht
In deze video zie je hoe je met een eenvoudige kleuropdracht kunt oefenen op het herkennen van vormen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Maak een zonnige puzzel: Videostappenplan
In deze video zie je hoe je op een eenvoudige manier met een restje karton en enkele rietjes een zonnige puzzel kunt maken. De stukje van de rietjes maak je verschillend in grootte.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Maak je eigen ei-sorteerspel: Fotostappenplan en video
Werk je rond het thema Pasen? Dan kan dit ei-sorteerspel een leuke activiteit worden in je klas. Bekijk de video en vind in deze bijdrage ook het fotostappenplan terug. Een idee van Crea met kids.
Video (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Leren tellen en fijne motoriek
Oefen op het leren tellen in combinatie met het verfijnen van de fijne motoriek.
Video (4)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Leren tellen: Spel met wasknijpers
Leer de kinderen op een speelse manier tellen. Dit spel maak je met eenvoudige materialen; een oude cd, wasknijpers en een alcoholstift.
Video (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Bee-Bot: We maken ons dorp
Als ICT coördinator van onze school heb ik samen met de directeur een doorlopende lijn proberen te maken voor STEM en leren programmeren.
Er zijn een aantal jaren over gegaan om tot dit resultaat te komen. Ik deel dit filmpje graag met anderen …
Video (6)Leerkracht -
Zoek het missende getal in de getallenrij
Met genummerde wasknijpers vervolledigen de kinderen de getallenrijen.
Video (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Aan de slag met werkdozen in de klas
Enkele juffen van bubao De Mozaïek laten in deze video zien hoe zij op hun school werken met taakdozen.
In welke klassen gebruiken zij de taakdozen? Hoe verloopt de organisatie ervan?
Welke materialen zitten er in de dozen? En voor welke …Video (15) -
ICT geïntegreerd in de dagelijkse klaspraktijk
Inleiding
De school in dit praktijkvoorbeeld heeft een uitgesproken visie op ICT in het onderwijs. ICT-integratie is in deze leefschool iets dat vanzelfsprekend gebeurt in de dagelijkse klaswerking. Vooral het zelfsturend leren met behulp van ICT en …
Video (3)School/onderwijs -
ICT-beleid binnen een scholengemeenschap
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld wordt het traject toegelicht dat een scholengemeenschap bewandelt om tot een gezamenlijk ICT-beleid te komen. Vijf scholen binnen de scholengemeenschap nemen een voortrekkersrol op zich. Zij vormen een …
VideoSchool/onderwijs -
Een systematische aanpak van ICT-integratie
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld is te zien hoe ICT op een systematische wijze kan worden geïntegreerd. De basisschool werkt via een systeem waarbij de ICT-coördinatoren elke maand en per leerjaar digitale leermiddelen aanbieden die …
Video (3)School/onderwijs -
Een samenwerkingsproject tussen derde kleuterklas en vijfde leerjaar
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld krijgen leerlingen van het vijfde leerjaar elk een mete/petekind toegewezen uit de derde kleuterklas. Eenmaal per week begeleidt een groepje vijfdeklassers hun kleuter bij het werken met educatieve software op de …
Video (9)School/onderwijs