-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek aan Ontdeklab IKC Magenta in Delden
Meester Sander bezoekt technieklokalen en labs in Nederland. In deze video ontdek je hoe het technieklokaal of ontdeklab van IKC Magenta in Delden eruit ziet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Integratie van 3D in Zimjs
Ik heb een voorbeeld gemaakt met een VR-bril in Zimjs. Gebaseerd op een voorbeeld van uitvinder Dan Zen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Scientix TV
Op Scientix TV word je op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen in STEM met boeiende wetenschappelijke experimenten en interviews met onderwijsbeleidsmakers. Ontdek via deze YouTube-playlist de laatste nieuwtjes van STEM-onderwijs.
Video -
Transformatie van lesgeven door AI-toepassingen
Jens Veltjen toont voorbeelden van AI, die hij in zijn eigen lespraktijk inzet. Deze webinar toont leerkrachten wat artificiële intelligentie op dit moment al kan en welke invloed dit kan hebben op ons lesgeven.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
SprintPlus Windows: Online leertraject
Met deze video's leer je SprintPlus (Windows) kennen.
Gebruik de checklist bij elke video en duid aan wat je kan!
Bekijk het volledige leertraject hier.
Video -
Hit Pause: Tips om desinformatie te herkennen
Deze afspeellijst van YouTube vind je korte video's over het herkennen van verschillende manipulatietactieken die worden gebruikt in video's om verkeerde informatie te verspreiden. Van het gebruik van emotionele taal tot het verzamelen van data.
VideoSysteembeheerder -
Codefestival 2022: Aftermovie
Op 10 oktober 2022 organiseerden we in Brussel het Codefestival. We vierden het tienjarige bestaan van de EU Code Week. Het was een leerrijke editie. Er waren workshops voor leerlingen en leerkrachten.
Video -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Leercentrale aardwarmte van VITO in Mol: Kennismaking via Thinglink
Leerlingen maken kennis met de leercentrale aardwarmte van VITO in Mol.
Omwille van de coronamaatregelen zijn fysieke rondleidingen voorlopig niet meer mogelijk. Daarom voorzien we een online alternatief zodat jullie in ieder …
Interactieve oefeningLeerkracht