-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Wil van Meeten: YouTube
Op dit YouTubekanaal van Wil van Meeten vind je video's over:
- inductiebuigen,
- verspannen,
- coquillegieten,
- horlogerie,
- ...
Naast filmpjes over de metaalindustrie bevat dit videokanaal ook filmpjes over andere technische onderwerpen.
VideoLeerkracht -
Transformatie van lesgeven door AI-toepassingen
Jens Veltjen toont voorbeelden van AI, die hij in zijn eigen lespraktijk inzet. Deze webinar toont leerkrachten wat artificiële intelligentie op dit moment al kan en welke invloed dit kan hebben op ons lesgeven.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
SprintPlus Windows: Online leertraject
Met deze video's leer je SprintPlus (Windows) kennen.
Gebruik de checklist bij elke video en duid aan wat je kan!
Bekijk het volledige leertraject hier.
Video -
Duaal leren: Myth Busters
Duaal leren is alleen voor jongens. Duaal leren is alleen werken en geen school. Duaal leren is voor dommeriken. Er bestaan veel clichés over duaal leren. Deze videoplaylist ontkracht al deze vooroordelen.
Video -
Codefestival 2022: Aftermovie
Op 10 oktober 2022 organiseerden we in Brussel het Codefestival. We vierden het tienjarige bestaan van de EU Code Week. Het was een leerrijke editie. Er waren workshops voor leerlingen en leerkrachten.
Video -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Google Documenten: Staande en liggende afdrukstand
In dit filmpje leer je hoe je in Google Documenten pagina's met liggende afdrukstand en pagina's met staande afdrukstand kan combineren.
VideoICT-coördinator, Systeembeheerder -
Een collage maken met Keynote
In deze video leer je hoe je werkt met 'Keynote' op iPad en hoe je met 'splitscreen' afbeeldingen kan toevoegen, rangschikken en draaien. We voorzien elke afbeelding van een naam en exporteren het bestand als een foto.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Spatial Augmented Reality
In De Hoge Kouter Kortrijk, buitengewoon onderwijs, wordt Spatial Augmented Reality ingezet om leerlingen te ondersteunen bij assemblagetaken. De school participeert aan het COSMO-onderzoek waarbij de technologie verder op punt wordt gezet. Hoewel …
VideoLeerkracht