-
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Nieuwjaar en Kerstmis: Webquest
In deze interactieve oefening zitten verschillende leergebieden verwerkt met als gemeenschappelijk thema de feestdagen Kerstmis en Nieuwjaar. De verschillende oefeningen die aan bod komen, zijn:
- een memory met vermenigvuldigingen;
- een quiz rond …
Interactieve oefening (3)Student (lerarenopleiding) -
Maaltafel van 4 en 5
Dit interactieve leermiddel is een verzameling oefeningen op de maaltafels van 4 en 5. De verschillende oefeningen die aan bod komen, zijn:
- een spelletje bingo met de maaltafel van 4 en 5;
- een memory met de maaltafel van 5;
- flashcards met de …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Beroepen: Ontdekkingsoefening
Deze interactieve oefening kan je gebruiken als je verschillende soorten beroepen wil aanbrengen op een speelse manier, dit kan in het kader van een groepswerk. De oefening bestaat uit een aantal ontdekkingspagina's waarin de volgende beroepen aan …
Interactieve oefening (6)Student (lerarenopleiding) -
Euromuntstukken herkennen: Memory
Je zoekt telkens een kaartje met een afbeelding en bijhorende woordkaartje.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Rijmwoorden ontdekken: Deel 2
Wordwall-oefening waarbij leerlingen rijmwoorden matchen.
Interactieve oefening (4)ICT-coördinator, Ander -
Match The Memory: Woordpakket 26 - Tijd voor Taal accent 2
Speel het memoryspel bij Tijd voor Taal Accent 2, woordpakket 26.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Watervoetafdruk van voeding: Match The Memory
In dit watermemoryspel match je voedingswaren met hun watervoetafdruk.
Interactieve oefening (4) -
Mathivate: Inspiratiegids motivated mathematical sport activities
Deze sportieve inspiratiegids - de bachelorproef van Marieke De Batselier - gaat sociale en motorische vaardigheden stimuleren, taalontwikkeling bevorderen (Engelse woordenschat) en rekenvaardigheden verfijnen. De oefeningen worden uitgelegd in de …
Artikel -
Apestaartjaren: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren
Het Apestaartjaren-onderzoek is een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT van de Universiteit Gent.
Het onderzoek bestaat uit twee bevragingen rond de digitale leefwereld bij kinderen (6-12 jaar) in de …
Artikel -
Implementatiegids tablets in het onderwijs
In deze gids willen we schoolleiders, ICT-coördinatoren en leraren inzicht geven in de bouwstenen voor het vormgeven van een succesvol tabletproject. De gids is opgebouwd aan de hand van tien concrete richtvragen.
In het tweede deel van de …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator