-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
WEGWIJS in Zorg en Gezondheid: Educatief spel
Het doel van het spel is om jongeren wegwijs te maken in het zorg- en welzijnslandschap.
Het spel is opgebouwd rond vijftien personages met diverse hulpvragen op vlak van gezondheid en welzijn. De spelers proberen de personages te helpen door hen door …
Fysiek materiaal -
Begrijpend lezen op de basisschool: Handvatten voor leesonderwijs
Het belang van goed kunnen begrijpend lezen is groot, zowel voor de toekomst van de leerlingen als voor de samenleving. In de praktijk is begrijpend lezen een complexe vaardigheid waarmee veel kinderen in Nederland en Vlaanderen moeite hebben. …
Fysiek materiaal -
Leren. Hoe? Zo!: Een goede studiemethode vinden
De toolbox Leren.Hoe? Zo! bevat 55 kaarten boordevol tips en inzichten om een gepaste studiemethode te vinden en het leren in eigen handen te nemen.
Fysiek materiaal (3)Leerkracht -
Braille-alfabet
Laat je leerlingen kennismaken met braille met de braille-alfabetjes van Luisterpuntbibliotheek. Op de voorkant van de braille-alfabetjes staat een leuke opdracht. Kunnen jij en je leerlingen ontcijferen wat er staat?
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht