-
Artificiële intelligentie in het basisonderwijs: Cursus
Tijdens deze basissessie rond AI leer je de best bruikbare tools voor jouw onderwijsniveau kennen.
We kijken naar de impact van artificiële intelligentie (AI) op lange termijn zodat je als onderwijsprofessional rekening kan houden met …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Digi-Nauten: Videoreeks en activiteitenboek over digitale burgerschapscompetenties
Digi-Nauten is een videoreeks en activiteitenboek van de Raad van Europa. Het stimuleert jonge kinderen, met hulp van ouders of leerkrachten, om na te denken over hun deelname aan de digitale maatschappij. Er is een video over:
-
…
WebsiteNieuw -
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Tools voor je NT2-les, Quizziz en Quizlet: Cursus
In deze cursus leer je Quizizz en Quizlet, twee populaire en motiverende e-tools, kennen. Je verkent hun mogelijkheden en waarop je moet letten. Zowel woordenschat als grammatica komen aan bod, maar ook andere zaken zoals schrijf- en …
tot
Nascholing of activiteit -
Reynaert De Vos: Lespakket
Een eeuwenoud verhaal over een heel erg sluwe vos. Maak samen met je klas kennis met Reynaert. Wie is hij? Wat deed hij? Waarom is hij nog zo actueel? Lees het verhaal, rijm, maak je eigen boekcover en breek je hoofd over morele dilemma's!
Downloadbaar lesmateriaal (7) -
LeerID Leerlingloket: Handleiding voor leerlingen
Op deze pagina vind je de handleiding waarmee leerlingen aan de slag kunnen gaan met het LeerID Leerlingloket. Het LeerID Leerlingloket is het leerlingengedeelte van LeerID. Hier kunnen leerlingen zich aanmelden om hun account zelf te …
Downloadbaar lesmateriaal -
Boekje bij online leertraject SprintPlus
Het Sprintboek gebruik je samen met het online leertraject voor SprintPlus.
Leerlingen kunnen in groep of zelfstandig aan de slag. In het boek duiden leerlingen aan wat ze al kunnen of geleerd hebben.
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Code Week-ambassadeurs Nicky en Evelien klaar voor uitdagende opdracht: Interview
Het burgerinitiatief EU Code Week promoot tal van activiteiten rond programmeren en digitale vaardigheden. In ons land nemen tientallen organisaties deel om coderen op een leuke, aantrekkelijke manier voor jongeren bereikbaar te maken. De EU …
Artikel -
Do's en don'ts in een museum: Lespakket
In dit lespakket staat onderzoekend leren centraal. Waarom mag je niet eten en drinken in een museum? Waarom mag je geen foto’s met flits maken van kunstwerken? Waarom mag je niet voelen aan een schilderij of beeld? Trek je labojas aan en …
Downloadbaar lesmateriaal -
Mediacoach Onderwijs
Met de opleiding Mediacoach til je je organisatie naar een hoger niveau in de digitale wereld. Met jouw brede kennis ben je een coach, aanspreekpunt en inspirator voor alles rond mediawijsheid. Een Mediacoach bewijst zijn nut op school, in de bib …
tot
Nascholing of activiteit -
SprintPlus Windows: Online leertraject
Met deze video's leer je SprintPlus (Windows) kennen.
Gebruik de checklist bij elke video en duid aan wat je kan!
Bekijk het volledige leertraject hier.
Video