-
Hoe breng je actualiteit in de klas?
Hoe betrek je je leerlingen bij alles wat er in de wereld gebeurt? In deze video geeft juf Sanne tips om de actualiteit in je lessen te integreren.
VideoNieuwLeerkracht -
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Hologram: Super Mario in 3D
Je kunt een hologram maken met een plastic afgeknotte piramide en een smartphone. Deze animatie projecteert Super Mario in 3D.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Hologram: Stappenplan
Een videostappenplan over hoe je van het deksel van een CD-doosje een afgeknotte piramide maakt. Met behulp van deze plastic afgeknotte piramide, een mobiele telefoon en een grafische afbeelding kun je zelf een hologram creëren.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
QuiverVision: Videodemonstratie
QuiverVision is een app om een kleurplaat tot leven te brengen. Meester Sander legt het volledig uit in deze video.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek aan Ontdeklab IKC Magenta in Delden
Meester Sander bezoekt technieklokalen en labs in Nederland. In deze video ontdek je hoe het technieklokaal of ontdeklab van IKC Magenta in Delden eruit ziet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
ZIM Editor: Coderen in ZIM via de webbrowser
Via de ZIM-code-webeditor kan je programmeren in ZIM via de webbrowser. In deze video ontdek je de evolutie van deze code-editor.
Kinderen leren programmeren via de ZIM Slate en leraren kunnen apps (zapps = ZIM apps) ontwerpen via deze …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek aan de Energy Observer, het eerste waterstofschip ter wereld: Videoverslag
Deze YouTube-afspeellijst verzamelt enkele video's over een bezoek aan het eerste waterstofschip ter wereld, de Energy Observer. Deze met waterstof aangedreven catamaran maakt een wereldreis van zes jaar en stopte in 2019 in Antwerpen.
Karel ging …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Productie van een vouwbare smartphone: Reportage
Videoreportage over het bezoek aan een smartphonefabriek in Shenzhen in China waarbij je leert hoe vouwbare smartphones (of foldables) in elkaar worden gezet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Het technieklokaal van Meester Sander: Videorondleiding
Ik ging op bezoek bij Meester Sander. In de school in Meppel is een technieklokaal, er worden workshops aangeboden voor kleuters en leerlingen lagere school. De workshops gaan ook door in het weekend of tijdens vakantieperiodes.
Op de …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Integratie van 3D in Zimjs
Ik heb een voorbeeld gemaakt met een VR-bril in Zimjs. Gebaseerd op een voorbeeld van uitvinder Dan Zen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator