-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek aan Ontdeklab IKC Magenta in Delden
Meester Sander bezoekt technieklokalen en labs in Nederland. In deze video ontdek je hoe het technieklokaal of ontdeklab van IKC Magenta in Delden eruit ziet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Integratie van 3D in Zimjs
Ik heb een voorbeeld gemaakt met een VR-bril in Zimjs. Gebaseerd op een voorbeeld van uitvinder Dan Zen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
De Schijnkoningenblues: Lied over Childerik III
Dit bluesliedje is geschreven naar de geschiedenis van Childerik III, de laatste Merovingische koning van de Franken. Het lied geeft de luisteraar inkijk in zijn leven en de manier waarop hij werd afgezet.
VideoLeerkracht -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Transformatie van lesgeven door AI-toepassingen
Jens Veltjen toont voorbeelden van AI, die hij in zijn eigen lespraktijk inzet. Deze webinar toont leerkrachten wat artificiële intelligentie op dit moment al kan en welke invloed dit kan hebben op ons lesgeven.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
SprintPlus Windows: Online leertraject
Met deze video's leer je SprintPlus (Windows) kennen.
Gebruik de checklist bij elke video en duid aan wat je kan!
Bekijk het volledige leertraject hier.
Video -
Hit Pause: Tips om desinformatie te herkennen
Deze afspeellijst van YouTube vind je korte video's over het herkennen van verschillende manipulatietactieken die worden gebruikt in video's om verkeerde informatie te verspreiden. Van het gebruik van emotionele taal tot het verzamelen van data.
VideoSysteembeheerder -
Erfgoed: Audiovisueel materiaal voor secundair onderwijs
Wil je aan de slag met audiovisueel materiaal voor erfgoedlessen? Op Archief voor onderwijs vind je inspiratie rond erfgoed en STEM, erfgoed en Nederlands, erfgoed en burgerschap, erfgoed en historisch bewustzijn, iedereen erfgoedt & …
Video -
Codefestival 2022: Aftermovie
Op 10 oktober 2022 organiseerden we in Brussel het Codefestival. We vierden het tienjarige bestaan van de EU Code Week. Het was een leerrijke editie. Er waren workshops voor leerlingen en leerkrachten.
Video -
Google Documenten: Staande en liggende afdrukstand
In dit filmpje leer je hoe je in Google Documenten pagina's met liggende afdrukstand en pagina's met staande afdrukstand kan combineren.
VideoICT-coördinator, Systeembeheerder