-
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek aan Ontdeklab IKC Magenta in Delden
Meester Sander bezoekt technieklokalen en labs in Nederland. In deze video ontdek je hoe het technieklokaal of ontdeklab van IKC Magenta in Delden eruit ziet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
ZIM Editor: Coderen in ZIM via de webbrowser
Via de ZIM-code-webeditor kan je programmeren in ZIM via de webbrowser. In deze video ontdek je de evolutie van deze code-editor.
Kinderen leren programmeren via de ZIM Slate en leraren kunnen apps (zapps = ZIM apps) ontwerpen via deze …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Integratie van 3D in Zimjs
Ik heb een voorbeeld gemaakt met een VR-bril in Zimjs. Gebaseerd op een voorbeeld van uitvinder Dan Zen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Hoe werkt een automatisch vertaalsysteem?: Video
In deze korte video wordt uitgelegd hoe een automatisch vertaalsysteem werkt. Het voorbeeld dat wordt gebruikt is een datingapp die automatisch de zinnen tussen twee mensen die een andere taal spreken verkeerd vertaalt. Dit is de …
Video -
Transformatie van lesgeven door AI-toepassingen
Jens Veltjen toont voorbeelden van AI, die hij in zijn eigen lespraktijk inzet. Deze webinar toont leerkrachten wat artificiële intelligentie op dit moment al kan en welke invloed dit kan hebben op ons lesgeven.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
SprintPlus Windows: Online leertraject
Met deze video's leer je SprintPlus (Windows) kennen.
Gebruik de checklist bij elke video en duid aan wat je kan!
Bekijk het volledige leertraject hier.
Video -
Hit Pause: Tips om desinformatie te herkennen
Deze afspeellijst van YouTube vind je korte video's over het herkennen van verschillende manipulatietactieken die worden gebruikt in video's om verkeerde informatie te verspreiden. Van het gebruik van emotionele taal tot het verzamelen van data.
VideoSysteembeheerder -
Computer als hulpmiddel: Beleid en implementatie van de computer in de klas
Waarom is een computer handig voor leerlingen met leerstoornissen?
Welke functies maken het verschil? Welke tools zijn er?Lucas Hermans van Eureka Leuven beantwoordt deze vragen in de opgenomen webinar.
Video -
Succesvol studeren met de computer: Webinar
In deze opname krijg je concrete tips om succesvol te studeren met de computer:
- voorleesssoftware,
- GEEF AF!,
- tools om de computer in te zetten bij leerlingen,
Digitale hulpmiddelen zijn essentieel voor leerlingen met leerstoornissen als dyslexie, …
Video -
GEEF AF!: Computerbasisvaardigheden
In dit webinar stelt Eureka Leuven het gratis project GEEF AF! voor.
Hoe kan je eenvoudig digitaal documenten delen? Hoe bezorg je toetsen en taken aan je leerlingen? Hoe bezorg je als leerling je ingevulde toets digitaal terug? Hoe maak je van de …
Video -
Hoe ondersteunen ADIBoeken en voorleessoftware jouw kind?
Een webinar met uitleg hoe je aan de slag gaat met ADIBoeken en voorleessoftware.
Volgende hoofdstukken komen aan bod:- leerstoornissen,
- Eureka Die-'s-lekti-kus,
- ADIBoeken,
- voorleessoftware,
- handige tools.
Video