-
OVAM SIS Toolkit voor een duurzaam designproces
De OVAM SIS Toolkit is een tool om duurzaamheid te integreren in innovatie- en designprocessen om zo de waardecreatie te vergroten. SIS staat voor Sustainable Innovation System. Deze tool, ontwikkeld voor het bedrijfsleven, wordt ook ingezet in het …
Fysiek materiaalNieuw -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Blob Beats: Google Arts & Culture Experiments
In deze online oefening op ritme in de stijl van Guitar Hero kan je punten scoren door de noten op het juiste moment aan te klikken als ze vallen. Je kan kiezen uit verschillende klassieke werken en een variatie aan moeilijkheidsgraden. Ook leer je …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Programmeer jouw dansfeest: Hour of code
Programmeer je eigen dansfeestje met dieren. In deze Hour of Code-activiteit van Code.org gebruik je blokken code om verschillende dansers te kiezen en hun dansbewegingen en reacties op de muziek te programmeren. Je doorloopt …
Interactieve oefening (5)Organisatie, firma, vzw -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
ictLESKISTEN: Koffers met ICT-materiaal
De ICT-LESKISTEN zijn kisten boordevol ICT-materiaal.
De bedenkers verzorgen workshops op maat met de leskisten. Aansluitend op een workshop kan je de kisten huren.
In de webwinkel vind je samengestelde kisten. Ook kan je artikelen los …
Fysiek materiaalLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Laat jouw beeldscherm ook sporen na?: Lespakket
Met de invoering van de eindtermen ICT in het basisonderwijs en de eerste graad van het secundair onderwijs, is een toenemend gebruik van beeldschermen in de klas- en schoolomgeving niet meer weg te denken. Met computers, tablets, digitale lesborden, …
Fysiek materiaal (8)Organisatie, firma, vzw