-
De negentiende eeuwse klassenmaatschappij: Lespakket
Via de schilder- en beeldhouwkunst van de tweede helft van de negentiende eeuw vangen we binnen dit lespakket een glimp op van het leven in die periode. Zowel de wereld van gedistingeerde dames en heren als de wereld van mijnwerkers en …
Downloadbaar lesmateriaal -
Driehonderd gratis Oekraïense handboeken voor basis- en middelbare scholieren
Via deze pagina van uitgeverij Plantyn vind je meer dan driehonderd gratis Oekraïense handboeken voor basis- en middelbare scholieren die zijn goedgekeurd door het Oekraïense ministerie van Onderwijs.
Je kan er als leerkracht, …
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
CodeCombat: Leer programmeren door een online game te spelen
Leer programmeren aan de hand van een spannend spel. Je moet je personages door levels brengen en diamanten verzamelen. Dit kan je doen door programmeerinstructies in te tikken. Voor het spel begint kan je aanduiden met welke programmeertaal je …
Website (5)Leerkracht, ICT-coördinator -
Mols verhaal
Een interactief verhaal over een mol. De mol komt zo'n beetje overal terecht: op een bouwwerf, in de metro, in een ventilatieschacht, ...Het verhaal wordt tussendoor onderbroken met kleine denkspelletjes. Deze spelletjes trainen het geheugen en …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
The human body: Anatomie voor kinderen
Dit leermiddel biedt de mogelijkheid om de werking van het menselijk lichaam op eigen tempo te ontdekken.
Leerlingen komen onder andere te weten hoe:
- prikkels worden verwerkt;
- het menselijk skelet is opgebouwd;
- de ademhaling verloopt; …
App of software (10)Leerkracht -
Code.org: Leren programmeren
Code.org heeft als doel iedereen te laten proeven van technologie.
Op de site worden heel wat gratis tools aangereikt zoals:
- programmeren met Angry Birds;
- programmeren met de figuren van Frozen;
- programmeren met Flappy Bird;
- de basis van …
Website (12)Leerkracht -
Toporopa: Topografie van Europa
Toporopa is bedoeld voor iedereen die de topografie van Europa beter wil leren kennen. Verschillende zaken kunnen hierbij geoefend worden: Eurolanden, rivieren, bergketens, monarchieën, zeeën, metropolen, eilanden, hoofdsteden, vulkanen, …
Website (19)Leerkracht -
Run Marco!: Leer de basis van het programmeren
Het spel Run Marco! daagt leerlingen uit om de principes van het programmeren te gebruiken om Marco van z'n vertrekplaats naar z'n bestemming te bewegen. Om dat te doen moeten de leerlingen een script samenstellen.
De interface is vertaald in het …
Website (6)Organisatie, firma, vzw