-
Bezoek aan Ontdeklab IKC Magenta in Delden
Meester Sander bezoekt technieklokalen en labs in Nederland. In deze video ontdek je hoe het technieklokaal of ontdeklab van IKC Magenta in Delden eruit ziet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Wie is het: Lesidee voor een online NT2-les - Zo gezegd 2.1 mondeling
Dit is een demonstratie van een virtuele Wie is het? in BigBlueButton.
VideoLeerkracht -
Zelfevaluatie: Demonstratie - Zo gezegd 1.2 mondeling
Dit is een klassikale demonstratie in een online klas NT2, niveau 1.2 over hoe de cursisten het onderdeel Dit kan ik op het einde van elk hoofdstuk kunnen gebruiken als zelfevaluatie.
VideoLeerkracht -
Bee-Bot: We maken ons dorp
Als ICT coördinator van onze school heb ik samen met de directeur een doorlopende lijn proberen te maken voor STEM en leren programmeren.
Er zijn een aantal jaren over gegaan om tot dit resultaat te komen. Ik deel dit filmpje graag met anderen …
Video (6)Leerkracht -
Persoonlijke informatie: Vragen en antwoorden
Inoefenen van vragen naar persoonlijke gegevens en correct antwoorden. De video is een voorbeeld van een interview met het coronavirus.
Video (8)Leerkracht -
Zich voorstellen: Video
Video waarin een NT2-cursiste zichzelf voorstelt: Hoe heet je? Waar woon je? Hoe kom je naar school? Zeg ook wat je graag en niet graag doet.
Video (8)Leerkracht -
Google Documenten: Tips en trucs
Video waarin je leert werken met Google Documenten. Je leert:
- hoe je een titel maakt;
- afbeeldingen plaatst en verplaatst;
- linkjes naar inhoud op internet maakt;
- pagina's te nummeren;
- een automatische inhoudsopgave te maken;
- hoe je samen een …
Video (8)Leerkracht, ICT-coördinator -
Escaperoom in de klas: Praktijkvoorbeeld
Juf Carmen laat zien welke opdrachten zij in haar escaperoom steekt. Wie weet vind je wel inspiratie.
Video (53)Leerkracht -
Kodu Game Lab: Demonstratie van de mogelijkheden
Kodu Game Lab is een spel waarbij niet het spelen maar het creëren van games centraal staat. Met Kodu Game Lab ontwerp je je eigen spelwereld en spelregels. De leerlingen leren op een visuele manier hoe ze hun spelwereld en spelfiguren …
VideoSchool/onderwijs -
Resultaat van lessenreeks zelfgemaakte circusfiguren uit klei: Stop-motion filmpjes
Dit is het resultaat van de lessenreeks circusfiguren in klei. In het lesplan staat beschreven hoe de leerlingen een circusfiguur naar eigen fantasie boetseren. Ze bedenken daarna in groep een circusact en maken hiervan een filmpje. Dit doen ze …
Video (8)Leerkracht -
ICT geïntegreerd in de dagelijkse klaspraktijk
Inleiding
De school in dit praktijkvoorbeeld heeft een uitgesproken visie op ICT in het onderwijs. ICT-integratie is in deze leefschool iets dat vanzelfsprekend gebeurt in de dagelijkse klaswerking. Vooral het zelfsturend leren met behulp van ICT en …
Video (3)School/onderwijs -
ICT-beleid binnen een scholengemeenschap
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld wordt het traject toegelicht dat een scholengemeenschap bewandelt om tot een gezamenlijk ICT-beleid te komen. Vijf scholen binnen de scholengemeenschap nemen een voortrekkersrol op zich. Zij vormen een …
VideoSchool/onderwijs