-
Puzzelmaker: ZIM
Voeg een afbeelding toe en verdeel het in rijen en kolommen. Zo ontwerp je snel je eigen thematische puzzels. Je lost je puzzel op door de puzzelstukken naar hun juiste plaats te slepen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Gemeentehuis en bib van Oostkamp: Info opzoeken
Surf naar de website van het gemeentehuis en de bib van Oostkamp. Beantwoord meerkeuzevragen over info die op beide websites terug te vinden is.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Blind leren typen: Digitale flitskaarten
Digitale flitskaarten die horen bij de methode Typ 10.
Je geeft telkens aan of de tekst op de kaart juist of fout is.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape eenvoudig
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het einde …
Interactieve oefening (7) -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Start to Scratch: Leerpad CodesCool
Met dit leerpad van de Odisee hogeschool ga je zelfstandig aan de slag. Je leert werken met Scratch en verkent de basisblokken en handelingen.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Ken jij de Google apps bij naam?
Combineer de symbolen van de verschillende Google tools met de juiste naam. Herken jij de verschillende logo's?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Digitaal boekverslag: Seesaw
Met het digitaal portfolio Seesaw maken de leerlingen een digitaal boekverslag. Aan de hand van een sjabloon vullen ze enkele vakken in over hun boek.
Volgende vragen komen aan bod:
- de titel;
- de schrijver;
- het aantal pagina's;
- een omschrijving …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator