-
Flashcards ontwerpen: PHP-scripts
Bijdrage met opensource PHP-scripts voor het maken van online flashcards (met ook multimedia). Het systeem kan online uitgeprobeerd worden. De scrips kunnen gedownload worden om op je eigen computer (onder xampp) of op een webserver te installeren …
App of softwareAndere functie -
Deelname aan onderzoek naar gecijferdheid
Wil je meewerken aan het onderzoek naar gecijferdheid in het kader van een ERASMUS+ project? Dit is een oproep aan leerkrachten om onderstaande enquête in te vullen.
AankondigingOrganisatie, firma, vzw -
Coding For Kids: Leer coderen
Allerlei minigames om de basis van computationeel denken te oefenen. Je oefent alle deelvaardigheden van het computationeel denken in.
Interactieve oefening (3)Organisatie, firma, vzw -
Brainstorm WIPASOFT: Oefensite
Oefensite met oefeningen ondersteund door visual learning voor verschillende algemene vakken.
WebsiteAndere functie -
GLIMLACHEN: digitale toolkit
Het leerpakket Desinformatie van Smiles bestaat uit vijf lessen:
- Wat is desinformatie?
- Hoe desinformatie op te sporen en te weerstaan?
- Technieken die worden gebruikt
- Hoe wordt desinformatie verspreid?
- Wat is de emotionele en collectieve impact …
Vertaald door
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Lesroosterprogramma's: Alternatieven voor aSc TimeTables
Op deze site komen verschillende alternatieven voor het voorgestelde lesroosterprogramma aSc TimeTables aan bod.
WebsiteAndere functie -
Voorwaardelijke instructies met kaarten: Unplugged programmeren
Na het introduceren van conditionals, if-statements en lussen, kan de hele klas samen of in groepjes aan de slag met deze speelkaartenopdracht. Dat doen ze met behulp van een vooraf geschreven programma in een neppe computertaal of gewoon in …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw