-
Krachtig Rekenonderwijs in de lagere school: Onderzoeksproject
Hoe kan je werken aan krachtig rekenonderwijs? Welke factoren hebben een positief effect op de rekenprestaties van kinderen? En hoe kan je als leerkracht efficiënt en effectief rekenonderwijs organiseren?
Op deze website worden de negen …
ArtikelAndere functie -
Leren tekenen met SketchUp 3D: Presentatie
In deze Prezi-presentatie kom je meer te weten over het tekenprogramma Sketchup 3D en hoe je ermee aan de slag kan. Komt onder andere aan bod:
- wat is SketchUp;
- wat is 3D-tekenen;
- inleiding SketchUp;
- menubalk;
- oefenen;
- leren tekenen met SketchUp.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
GameMeester: Educatieve spelletjes
Op de website van GameMeester vind je volgende spelletjes:
- muisvaardigheden oefenen;
- app om Latijnse verbuigingen te oefenen;
- app om spelling te oefenen;
- app rond letterherkenning;
- ...
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
De Rekenrobot: Getalbeelden tot 10
De Rekenrobot is een nieuw getalbeeld om te rekenen tot 10.
De getalbeelden zijn samengesteld uit vier getalvormen:
- cirkel/hoofd = 1,
- rechthoek/been = 2,
- driehoek/arm = 3,
- vierkant/buik = 4.
Sommen worden gevormd door vormen te combineren bij optellen …
VideoAndere functie -
Lesprogramma voor Marvel: App design
Marvel is een design platform dat een mock-up verandert in interactieve mobiele ervaringen, allemaal zonder te hoeven coderen. Het eindresultaat is een prototype dat er net zo uitziet en aanvoelt als het echte werk, maar dat minuten kost om te …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Muziek maken met micro:bit
Leer je leerlingen hoe ze muziek kunnen spelen en creëren met hun micro:bit.
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Steunpunt Centrale Toetsen in Onderwijs: Visietekst en explainer
Benieuwd naar hoe de centrale toetsen eruitzien en hoe ze tot stand komen? In deze video worden de activiteiten en de visie van het Steunpunt geïllustreerd. Deze video werd ontwikkeld door Studio Monk i.s.m. het Steunpunt.
In de visietekst van …
ArtikelAndere functie -
Mediakundige ontwikkeling: Activiteitenbundel
Dit is een activiteitenbundel waarin er voorbeelden worden gegeven van hoe de ZILL-doelen omtrent mediakundige ontwikkeling geïntegreerd kunnen worden in de klas.
In de activiteitenbundel vind je o.a. volgende opdrachten:
- augmented …
Downloadbaar lesmateriaal (10)Student (niet lerarenopleiding) -
Getallenkennis tot 100 000: Boemspel - Rekensprong Plus 4
Aan de hand van dit spel oefenen leerlingen rond getallenkennis tot 100 000. Leerlingen trekken om beurt een kaartje en lossen de opdracht op. Indien ze een kaartje met een bom trekken, moeten ze alle kaartjes terug wegleggen. Wie verzamelt de …
Downloadbaar lesmateriaal (6)Student (niet lerarenopleiding) -
Greenscreenapps: Handleidingen
In deze bijdrage vind je handleidingen voor de volgende greenscreen apps:
- Greenscreenbox App,
- Greenscreen by Do Ink.
In de handleidingen wordt stap voor stap uitgelegd hoe de apps werken.
Downloadbaar lesmateriaal (3)Organisatie, firma, vzw