-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Coderen met ZIMjs: Voorbeelden van code en toepassingen
In deze bijdrage vind je enkele voorbeelden van toepassingen die je in ZIMjs kan gebruiken om aan de hand van code jouw creatieve ideeën uit te werken.
ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Alles telt Q: Gratis rekenspellen
Op de site vind je een aantal gratis rekenspellen. Zo vul je een verhaal correct aan, speel je een getallenmemory ... Deze spellen sluiten aan bij Alles telt Q, maar kunnen ook los van de methode gebruikt worden.
Website (8)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
VEX 123: Educatieve programmeerbare robot
VEX 123 is een interactieve programmeerbare robot. Hij brengt STEM, computerwetenschap en computationeel denken van het scherm naar de echte wereld voor kleuters en leerlingen op de basisschool.
De 123 robot kan je op drie unieke manieren …
Fysiek materiaal -
MeesterSander: Inspiratie en informatie over ICT in de klas
Sander Gordijn geeft inspiratie en informatie over ICT in de klas.
Navigeer op zijn website via onder andere zijn:
- apps voor elk thema in de kleuterklas;
- apps voor elk leerdoel in de kleuterklas;
- honderd leerzame apps en websites voor de …
Website (6)Leerkracht -
ICT-vijver voor de basisschool
Op deze site met diverse educatieve onlineoefeningen en weblogs van Brusselse scholen.
Website (23)Systeembeheerder