-
Bescherm je kinderen tegen pishing, spoofing en money mulling: Froukje Online
Deze driedelige podcast is een persoonlijke en openhartige zoektocht van Froukje de Both waarin zij als moeder op zoek gaat naar de wereld achter de digitale wereld.
Zij is niet van de internet generatie, maar haar 13-jarige dochter Emma groeit er wel …
AudioLeerkracht, ICT-coördinator -
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Podcast EU Code Week
Welkom bij de podcastserie van de EU Code Week. We brengen codering, computationeel denken, robotica en innovatie dichter bij jou, je gemeenschap en je school. Sluit je aan bij Eugenia Casariego en Arjana Blazic, van het Code Week-team, terwijl ze …
Audio -
Dieren in het donker: Webquest
In deze webquest leren je leerlingen over nachtdieren, meer bepaald hoe deze aangepast zijn aan het nachtelijke leven. De verschillende werkvormen die aan bod komen, zijn:
- luisteren naar een informatief filmpje, gevolgd door het oplossen van een …
Interactieve oefening (5)Student (lerarenopleiding) -
Halloweenkruiswoordraadsel
Kruiswoordraadsel rond Halloween.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Woordenschatoefening: Thema 7 - Kameleon 3
Oefening bij de woordenschat van Kameleon 3, thema 7.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Malariaspot
Een serious game om meer zicht te krijgen op de mondiale problematiek van malaria.
App of softwareLeerkracht -
Tuxpaint: Voorbeeld
Tux Paint is een ideaal programma om aan het werk te gaan met kinderen van elke leeftijd op de computer. Dit werkje is gemaakt door een vijfjarige kleuter op onze school.
BeeldLeerkracht -
Cargo-Bot: Programmeren met de iPad
Een puzzelspel dat een robot leert om dozen te verzetten. Aan de hand van dit spel leren kinderen de basis van coderen.
App of software (4)Leerkracht -
Bezoek Hooge Cratermuseum: Verwerkingsoefening
Kruiswoordraadsel gebaseerd op algemene informatie over het museum Hooge Crater in Ieper.
Interactieve oefeningLeerkracht -
In het bos: Kruiswoordpuzzel
Je vult een kruiswoordpuzzel in. Aan de hand van plaats ga je op zoek naar het in te vullen woord.
Interactieve oefening (4)